هاوینگ بیت کوین رخ داد؛ پاداش‌ها به 6.25 دلار رسید

btc-halving

ساعتی پیش سومین هاوینگ بیت کوین رخ داد و در اثر این اتفاق، پاداش ماینینگ به 6.25 بیت کوین رسید.

بالاخره ساعتی پیش یکی از بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین رویدادهای سال 2020 در حوزه رمز ارزها رخ داد و شاهد سومین هاوینگ بیت کوین بودیم. حالا به دنبال هاوینگ رخ داده، پاداش‌ ماینیگ این ارز دیجیتال نصف شده و از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین رسیده است. جالب است بدانید اولین بلوک بیت کوین در سال 2009 استخراج شد و بنا به آنچه از اطلاعات مختلف برداشت می‌شود، در حال حاضر بیش از 18.37 میلیون بیت کوین استخراج شده است.

درواقع این هاوینگ‌ها جز جدایی ناپذیر شبکه بیت کوین هستند زیرا این پدیده در جهت حفظ ارزش بیت کوین طراحی شده است. به عبارتی خالق بیت کوین این شبکه را به نوعی طراحی کرده است که تعداد بیت کوین‌های موجود در شبکه از 21 میلیون فراتر نرود. بنابراین این روند و هاوینگ‌های مکرر، هر چند سال یک بار رخ می‌دهد تا در نهایت در سال 2140، با استخراج 21 میلیون بیت کوین به پایان برسد.

پیشنهاد فیسیت: هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر ارزش آن دارد؟

halving
هاوینگ بیت کوین در طی این سال‌ها و کاهش پاداش‌ها -

هاوینگ درواقع منجر نصف کردن پاداش ماینینگ و افزایش سختی شبکه می‌شود. از این رو عده زیادی از کارشناسان معتقدند به دنبال این اتفاق بسیاری از ماینرها، مخصوصا آن عده‌ای که دستگاه‌های قدیمی‌تر دارند، دیگر ماینینگ را سودده ندیده و از استخراج دست بردارند زیرا این دستگاه‌ها مصرف انرژی بالایی داشته و درآمد کافی را برای آن‌ها به دنبال نخواهند داشت.

با این وجود عده دیگری معتقدند که بعد از هاوینگ ارزش بیت کوین افزایش می‌یابد و این اتفاق را در دو هاوینگ قبل هم داشته‌ایم. جالب است بدانید که از شب گذشته که هاوینگ رخ داده تا به الان، حدود 200 دلار به ارزش بیت کوین اضافه شده است.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا با رخ دادن هاوینگ سوم، شما به فکر سرمایه گذاری در این حوزه افتاده‌اید؟ برای رشد در این سیستم شما چه پیشنهادی دارید؟

مطالب مرتبط:

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین از نگاه یک متخصص پرداخت‌های دیجیتال

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cointelegraph


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر