طراحی خودرو با هوش مصنوعی؛ ب‌ام‌و از هوش مصنوعی در طراحی محصولات خود استفاده می‌کند

لتلننعغنغع.jpg

با رونمایی از نسل جدید سری 5، ب ام و نشان داد که علی رغم مرسدس بنز، قصد ندارد محصولات برقی خود را با طراحی متفاوتی به بازار عرضه کند. پس از معرفی نسل هشتم این سدان متوسط اندازه، مدیران ب ام و در مصاحبه‌های مختلف، بیشتر به خط‌مشی کمپانی در این زمینه پرداختند. در یک مصاحبه جدیدتر، مدیر طراحی ب ام و اعلام کرده است که این شرکت در طراحی محصولات آتی خود از هوش مصنوعی بیشتر استفاده خواهد کرد.

با توجه به اظهارات "آدرین ون هویدونک" در یک مصاحبه اخیر، خودروساز آلمانی از مدتی قبل از هوش مصنوعی در بخش طراحی استفاده می‌کند. طبق گفته‌های این طراح برجسته و 58 ساله اهل هلند، ب ام و در طراحی رینگ‌ها از هوش مصنوعی بهره می‌برد. وی توضیح می‌دهد که در فرآیند طراحی، کافی است فاکتورهایی مانند تعداد پره‌ها، حداکثر وزن و اندازه مشخص شود و سپس از هوش مصنوعی برای ارائه ایده‌های خود استفاده کنند.

bmw-i5-m60-xdrive-2023-21.jpg
-

استفاده از هوش مصنوعی، با تمام مزایایی که دارد، باعث نگرانی بسیاری درباره فراگیری آن شده است. با این حال، آقای ون هویدونک تأکید دارد که ب ام و تمامی وظایف را به عهده هوش مصنوعی قرار نخواهد داد و ضروری است که انسان در فرآیند طراحی حضور داشته باشد. وی اعتقاد دارد که هوش مصنوعی باید توسط انسان هدایت شود. از دیدگاه آقای ون هویدونک، هوش مصنوعی قادر است پارامترهای مختلف را به سرعتی بیشتر از انسان ترکیب کند، اما قابلیت اختراع و خلق چیزهای جدید را ندارد.

احتمالاً از شما بپرسند آیا هوش مصنوعی قادر است یک خودروی کاملاً طراحی کند؟ به عنوان پاسخ باید گفت نه؛ این تکنولوژی با استفاده از تصاویر و طرح‌های آماده موجود در اینترنت و ترکیب آنها با یکدیگر، تلاش می‌کند تا طرح‌های جدیدی ایجاد کند. این فرآیند، به طراحی خودرویی که به نظر کمی عجیب می‌رسد، انجام می‌دهد، اما آقای هویدونک می‌گوید نتایج به گونه‌ای هستند که گویا قبلاً آنها را دیده‌اید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: emanualonline

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر