اینتل تصمیم دارد تا سال 2030 به دومین تولیدکننده بزرگ تراشه در دنیا تبدیل شود

intel.JPG

تا به الان کمپانی اینتل در چندین مصاحبه به برنامه‌های خود برای رشد و کنار زدن رقبا در بازار اشاره کرده است. این غول تکنولوژی آمریکایی، می‌خواهد تا سال 2030 به بزرگ‌ترین یا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید تراشه در جهان باشد و احتمالا بعد از TSMC در رتبه دوم قرار بگیرد.

رئیس واحد تولید تراشه اینتل، راندیر تاکور، در گفتگویی با وب‌سایت Nikkei Asia گفت: «هدف ما این است که تا پایان این دهه به دومین تولیدکننده تراشه در دنیا تبدیل شویم.» این شرکت برای دستیابی به این هدف باید تاکتیک‌های تجاری تهاجمی‌تری اجرا کند.

اینتل برای قدرت‌نمایی باید فناوری‌های تولید نسل بعدی تراسه‌ها و ظرفیت تولید خود را مشخص کند و به رقابت کمپانی‌هایی مانند TSMC و سامسونگ با قدرت ادامه دهد. این شرکت فعلا در حال خرید Tower Semiconductor است که معامله آن احتمالا در سال میلادی آینده تکمیل می‌شود.

اینتل در حال حاضر مشغول کار روی فناوری تولید 18A است که احتمالا تا سال 2025 به بلوغ و شکوفایی می‌رسد. این شرکت همچنین به کار روی ابزارهای High-NA EUV برای فناوری 18A ادامه می‌دهد و در عین حال کارخانه‌های بیشتری برای فناوری 20A می‌سازد. دو مورد از این کارخانه‌ها در کلمبوس، اوهایو ساخته شده‌اند.

VFRG5AOJD5FXTANJY62FZKN26U.jpg
-

اینتل در کشورهای خارجی کارخانه می‌سازد

در خارج از آمریکا، اینتل مشغول ساخت کارخانه‌هایی در ایرلند و آلمان است. این شرکت سعی دارد با همکاری دولت‌های محلی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های محلی به احداث کارخانه‌های جدید بپردازد و از همین طریق به جذب سرمایه برای امور خود مشغول شود. بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری احتمالا به این نتیجه خواهند رسید که شرط‌بندی روی اینتل با ریسک‌های کمتری نسبت به TSMC و سامسونگ همراه است، چرا که این شرکت قصد دارد زنجیره تامین خود را در نقاط مختلف دنیا پخش کند و به یک کشور وابستگی نداشته باشد.

با این همه، اینتل کار سختی برای کنار زدن رقبا خواهد داشت و باید ریسک و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه تجهیزات، سخت‌افزارها و فناوری‌ها داشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: asia.nikkei

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر