کانن وارد بازار موبایل می‌شود؛ دوربین‌ساز ژاپنی به‌دنبال همکاری با تولیدکنندگان گوشی

kjljk;ljo;.jpg

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی برای ارتقای قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های پرچمدار خود، با شرکت‌های سازنده دوربین معروف همکاری کرده‌اند. یکی از نمونه‌های برجسته این همکاری‌ها، شیائومی و شرکت آلمانی سازنده دوربین لایکا (Leica) بود که برای مدل شیائومی 13 اولترا به این همکاری پرداخت. حالا، کمپانی کانن (Canon)، شرکت معروف سازنده دوربین و تجهیزات عکاسی، نیز می‌خواهد در این مسیر قدم بگذارد و با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همکاری کند.

بنابر گزارش XDA-Developers، یک منبع معتبر به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo اعلام کرده که شرکت ژاپنی Canon قصد دارد با یک تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای بهبود فناوری‌های عکاسی همکاری کند. این اقدام در پی روند نزولی فروش دوربین‌های کامپکت در سراسر دنیا می‌باشد.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره اینکه کانن با کدام شرکت همکاری خواهد کرد، منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود این همکاری تأثیر قابل توجهی بر کیفیت عکاسی گوشی‌های هوشمند آینده داشته باشد.

Canon-Camera-1-910x600.jpg
-

در گزارش ارائه شده اشاره‌ای نکرده است که کانن در حال مذاکره با کدام شرکت‌های تولیدکننده است. با این حال، شرکت‌هایی مانند شیائومی، ویوو، اوپو و وان‌پلاس احتمالاً قادر به همکاری با کانن نخواهند بود، زیرا قبلاً آن‌ها قراردادهای مشابهی را با لایکا، زایس (Zeiss) و هاسلبلاد امضاء کرده‌اند. از این رو، می‌توان به اپل، سامسونگ، گوگل، آنر، هواوی، موتورولا و حتی ریلمی به‌عنوان کاندیداهای احتمالی اشاره کرد.

به هر حال، احتمال همکاری اپل و سامسونگ با کانن کم به نظر می‌رسد. همچنین سونی نیز به احتمال زیاد قادر به همکاری با کانن نخواهد بود، چرا که خود این شرکت تولیدکننده دوربین است و کانن یکی از رقبای آن به شمار می‌رود.

به این نکته نیز باید توجه کرد که بسیاری از همکاری‌های بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و برندهای دوربین، بجای تمرکز بر روی سنسورها، بیشتر به الگوریتم‌های تصویربرداری و نرم‌افزار می‌پردازند. به عنوان نمونه، در مورد همکاری وان‌پلاس و هاسلبلاد، آن‌ها بیان کرده‌اند که شرکت سوئدی سازنده دوربین در تنظیمات رنگ عکس‌های گرفته‌شده توسط گوشی‌های این شرکت کمک می‌کند تا رنگ‌های طبیعی‌تر و دقیق‌تری داشته باشند. بنابراین، هر شرکتی که با کانن مذاکره کند، لزوماً نباید انتظار داشته باشد که بنابراین هر شرکتی که با کانن مذاکره کند، لزوماً به این معنی نیست که گوشی‌های آن به سنسورهای Canon مجهز خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: XDA-Developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر