مدیرعامل NVIDIA: ارتباط خود را با مشتریان چینی ادامه خواهیم داد

Untitled-1.jpg

در پی تحریم‌های وضع شده جدید آمریکا علیه کشور چین، آقای جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا به این تصمیم واکنش نشان داد و اعلام کرد که این کار باعث ایجاد یک اثر منفی برای این شرکت در بازار چین خواهد شد اما همچنان ارتباط با مشتریان چینی را قطع نخواهد کرد.

انجام محدودیت‌های کشور آمریکا، باعث شده تا کمپانی‌های این کشور مانند شرکت Huawei، به فکر ساخت تراشه‌های خود و رقابت با محصولات آمریکایی باشند اما مدیرعامل NVIDIA در بیانیه‌ای اعلام کرد که امیدوار است همکاری این شرکت با کشور چین قطع نشود و بتوانند همانند قبل به همکاری خود ادامه دهند.

دولت بایدن به تازگی تحریم‌های جدیدی در زمینه ساخت تراشه علیه چین اعمال کرده است. این اقدام به منظور جلوگیری از ساخت تراشه‌های جدید توسط دولت چین اعمال شده است. ایالت متحده آمریکا باور دارد که پیشرفت کشور چین در زمینه هوش‌مصنوعی و تراشه‌های جدید، یک اقدام برای برتری نظامی نسبت به دیگر کشورهاست. به همین دلیل، محدودیتی در دو پردازنده گرافیک هوش‌مصنوعی H800 و A800 شرکت NVIDIA اعمال شده است. مدیرعامل شرکت انویدیا، باور دارد که انجام این تحریم باعث ایجاد یک ضربه بر سهم این شرکت در بازار تکنولوژی چین خواهد شد.

جنسن هوانگ، طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی اعلام کرده است که شرکت Green به این تصمیم آمریکا احترام گذاشته است و منافع ملی را نسبت به مسائل مادی ترجیح داده و فروش قطعات مرتبط با هوش‌مصنوعی را به کشور چین قطع کرده و در نهایت انویدیا هم همین کار را انجام خواهیم داد. وی افزود که این شرکت قصد افزایش ارتباط خود با دیگر کشورها و افزایش فروش در بازار جهانی را دارد. صحبت‌های او نشان می‌دهد که به دلیل تحریم‌های جدید، مجبور به قطع همکاری با چین هستند و در حال حاضر نمی‌توانند به فروش محصولات مشخص شده در این کشور ادامه دهند اما امیدوارند تا در آینده این تحریم برکنار شود و ارتباط خود را از سر بگیرند.

NVIDIA-MLPerf-Inference-v3.1-Hopper-H100-Grace-Hopper-GH200-L4-GPU-Performance-_W-_2-g-standard-scale-4_00x-Custom-1920x1071 (1).png
-

شرکت انویدیا، شاهد موفقیت کشور چین در زمینه ساخت تراشه‌های تولید ملی و پیشرفت شرکت هواوی، به منظور تامین نیازهای هوش‌مصنوعی در منطقه بوده و اکنون تبدیل به یک رقیب جدی برای انویدیا شده است. به گفته شرکت هوآوی، این شرکت موفق به ساخت نوعی تراشه هوش‌مصنوعی شده‌اند که قادر به انجام بعضی محاسبات اولیه است.

شرکت چینی iFlytek، فعال در زمینه هوش‌مصنوعی اعلام کرده است که پردازندهای Ascend AI هوآوی، اکنون با تراشه‌های هوش‌مصنوعی شرکت NVIDIA برابری می‌کند و همراه با تحریم‌های جدید آمریکا، شرکت هوآوی دارای یک فرصت طلایی برای تامین تمام تراشه‌های هوش‌مصنوعی چین است. کمپانی هوآوی می‌تواند ثابت کند که رقیبی جدی و تهدیدی برای NVIDIA در کشور چین محسوب می‌شود.

انویدیا، اهداف بزرگی برای عرضه هرچه بیشتر محصولات خود در جهان داشت و کشور چین بخش بزرگی از این معاملات محسوب می‌شد و حال با انجام تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین، باید اقدام این شرکت برای پیشرفت در فناوری و فروش محصولات را زیر نظر گرفت. آیا روزی که تکنولوژی هوآوی بالاتر از انویدیا شود فرا خواهد رسید؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر