ربات‌هایی که CES 2021 را تسخیر خواهند کرد

Untitled-1.jpg

وب‌سایت Cnet گزارشی را منتشر کرده است، که در رابطه با ربات‌هایی که قرار است در CES 2021 معرفی شوند، خبر داده و گفته است که این ربات‌ها تمام توجهات را به خود جلب خواهند کرد.

کرونا، نامی که هر روز در اخبار سراسر جهان شاهد آن هستیم، در همه جا تاثیرات خود را نشان داده. در یک سال گذشته می‌توان گفت تمامی رویدادها و نمایشگاه‌ها لغو شده و به سال بعد موکول شده است، اما بود رویدادها و نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد. حالا خبر می‌رسد که رویداد CES نیز قرار است به صورت مجازی برگزار شود تا دست آوردهای حوزه تکنولوژی شرکت‌های مختلف به مردم و بازار معرفی شود.

تا به امروز که این مقاله نوشته می‌شود ربات‌های بسیاری در سراسر جهان ساخته شده‌اند. ما در عصر تکنولوژی و پیشرفت زندگی می‌کنیم، که با ربات‌ها پینگ‌پنگ یا شطرنج می‌توانیم بازی کنیم. در سال گذشته در رویداد CES سگ رباتیکی معرفی و رونمایی شد که به رفتار واقع‌گرایانه خود توانسنت توجه خیلی از کاربران را به خودش جلب کند. به همین دلایل به این نتیجه می‌رسیم، که انسان‌ در طراحی و تولید ربات‌ به جایی رسیده ‌است که می‌تواند از آن‌ برای انجام کارهای بسیاری استفاده کند.

در گزارش Cnet گفته شده است که قرار است امسال رویداد CES 2021 بسیار متفاوت‌تر از سال گذشته باشد. اگر به این موضوع توجه داشته باشی که رویداد امسال آنلاین است، پس دیگر ربات‌ها نمی‌توانند به صورت نزدیک با کاربران ارتباط برقرار کنند و باید روی استیج مجازی توانایی‌های جذاب خود را به رخ بکشند. کاربران زیادی می‌گویند که این مراسم به صورت مجازی هم هیجان‌انگیز خواهد بود؛ اما نباید فراموش کرد که ممکن است دیدن کل مراسم از طریق اینترنت تأثیرگذاری آن را کاهش بدهد.

حالا به سراغ چند مورد از این ربات‌ها می‌رویم که قرار است در رویداد CES 2021 آ‌ن‌ها را مشاهده کنیم.

ربات‌هایی برای محافظت از ما

سال 2020 که گذشت تنها گزینه‌ای که در کل دنیا مورد توجه قرار گرفته بود و همگان از آن درس گرفتند، لزوم رعایت بهداشت بود. چرا که تنها راه مقابله با ویروس کرونا و درگیر شدن با این بیماری، رعایت بهداشت و استفاده از لوازمی مانند الکل، دستکش و ماسک است. در سال گذشته میلادی شغل‌هایی بر همه شناخته شد که برای حفظ سلامت انسان‌ها تلاش می‌کنند. با توجه به همه‌گیری کرونا در سراسر جهان به نظر می‌رسد که امسال در CES چندین شرکت قصد داشته باشند ربات‌هایی به نمایش بگذارند که می‌توانند سطوح را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف از جمله کرونا ضد عفونی کنند.

اولین رباتی که در این رویداد به آن خواهیم پرداخت، ربات‌ Coro-Bot است، این ربات در واقع برای ضدعفونی کردن سطوح مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ربات جذاب توسط گروه مهندسی Hills Engineering کره جنوبی ساخته شده است. ربات مورد بحث کارهای خود را به صورت خودکار انجام می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند به محیط‌های مختلف برود و آن مکان‌ها را بررسی کند. این دستگاه با داشتن بازوهای منعطف می‌تواند محیط اطرف خود را لمس کند و هر جا به تمیز شدن نیاز داشت، ضد عفونی کند. این ربات برای ضد عفونی از نور ماوراء بنفش استفاده می‌کند که می‌تواند سطوح را به سریع‌ترین روش ممکن تمیز کند.

b1-lg-uv-robot-side-view-scaled-1.webp
-

این ربات کره‌ای از یک دستگاه گردش هوا نیز استفاده می‌کند تا بتواند با از فیلتر سرامیکی مادون قرمز، موجود خودش ویروس‌های هوازی به مانند کرونا را از بین ببرد و باعث پاکیزگی هوا شود. خیلی این ربات‌ها برای مکان‌هایی به مانند بیمارستان می‌توانند مفید‌ باشند تا اطمینان حاصل کنند از نبود هیچ ویروسی در فضای اطراف ما انسان‌ها.

این ربات در این بخش تنها نیست یک رقیب سرسخت برای این محصول معرفی خواهد شد. شرکت ال‌جی اعلام کرده است که در حال کار بر روی چنین رباتی است که با کارایی مشابه می‌تواند فضا و اجسام اطراف ما را ضدعفونی کند، پس در رویداد CES منتظر نمایش محصول ال‌جی نیز هستیم. این دستگاه می‌تواند با استفاده از نور ماوراء بنفش سطوح مختلف را ضد عفونی کند؛ خصوصا بخش‌هایی که زیاد با دست انسان‌ در ارتباط هستند.

ربات الجی نیز با قابلیت حرکت کردن و رفتن به مسیر‌های مختلف محل نیازمند به ضدعفونی را تمیز خواهد کرد. ربات ال‌جی می‌تواند اطراف مبلمان و صندلی‌ها چرخ بزند و مناطقی که نیاز به ضد عفونی شدن دارند تمیز کند. این دستگاه می‌تواند برای مکان‌های مختلفی از جمله رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، شرکت‌های بزرگ و حتی وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون رئیس LG Business Solutions USA، مایکل کوسلا، در رابطه با این ربات جدید صحبت‌هایی کرده است:

ربات ال‌جی به صورت خودکار هر مکانی که نیاز به تمیز شدن داشته باشد ضد عفونی می‌کند. این ربات می‌تواند از سلامتی شما در مقابل باکتری‌ها و میکروب‌های مضر روی سطوح محافظت کند. پس فرقی نمی‌کند مهمان هتل باشید یا شاگرد حاضر در کلاس یا صاحب رستورانی که مراجع کنندگان زیادی دارد، می‌توانید هنگامی که محل مورد نظر شما نیاز به تمیز شدن دارد با خیال راحت به زندگی بپردازید.

شرکت Ubtech که هر ساله در این رویداد جهانی شرکت می‌کند نیز قرار است از ربات ضد عفونی‌کننده دیگر رونمایی کند. سیستم رباتیک Adibot شامل دو ربات مختلف می‌شود که یکی بزرگ‌تر از دیگری است و به ترتیب Adibot-A و Adibot-S نام دارند. اطلاعاتی که راجب این دو ربات منتشر شده خبر از این دارد که هر دو این دستگاه‌ها از اشعه UV برای ضدعفونی استفاده خواهند کرد. Ubtech قبلا قیمت این دو محصول را اعلام کرده که به ترتیب ۴۰ و ۲۰ هزار دلار است.

ربات‌هایی برای سرگرمی و آموزش

هر ساله از شرکت ژاپنی Yukai Engineering ربات‌های بامزه، جذاب و کاربردی شاهد خواهیم بود. هر ساله چون این رویداد حضوری برگزار می‌شد غرفه Yukai Engineering به دلیل با مزه بودن ربات‌هایش بسیار مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار می‌گرفت. یکی از معروف‌ترین ساخته‌های این شرکت یک بالشت با دم رباتیک است. این شرکت برای CES ۲۰۲۱ رباتی به نام Petit Qoobo آماده کرده که در واقع نسخه‌ی مشابه «بالشت دم‌دار» سال گذشته است. قرار است نسخه امسال این ربات اندازه کوچک‌تری داشته باشد. این را بگوییم که این شرکت بزرگ تنها همین ربات را معرفی نخواهد کرد؛ گفته می‌شود یک نسخه به‌روز‌شده از ربات همراه خانگی احساسی Bocco Emo نیز برای این نمایشگاه آماده شده و قرار است توجه بسیاری را به خود جلب کند.

b2-maxresdefault.webp
-

یک شرکت ژاپنی دیگر نیز برای رقابت با این کمپانی‌ها اعلام آمادگی کرده است. قرار است که شرکت Vanguard Industries از ربات حیوان خانگی که دارای هوش مصنوعی است را به جهانیان معرفی کند. نام این ربات بامزه Moflin است که شباهت زیادی به خوکچه هندی دارد.

یکی از گزینه‌هایی که برای بازی با نوزادان می‌توان از آن استفاده کرد، خوکچه هندی رباتیک است. این ربات کوچک پشمالو با داشتن پوستی نرم و ظاهری بامزه، می‌تواند دل هر کاربری را به دست آورد. در رابطه با این دستگاه توضیحاتی منتشر شده است که Moflin به مرور زمان شخصیت فردی خود را پرورش می‌دهد و می‌تواند از طریق حرکت و صدا احساسات خود را بیان کند. این یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به دلیل داشتن ظاهر بامزه طرفداران زیادی داشته باشد؛ قطعا کاربران زیادی که نمی‌توانند با این ربات‌ها ارتباط داشته باشند و فقط باید از طریق ویدیو این محصولات را ببینند بسیار ناراحت هستند.

b3.webp
-

ربات‌هایی برای خداحافظی با کارهای سخت صنعتی

یکی از نام‌هایی که سال‌های گذشته در نمایشگاه CES زیاد به گوش رسیده است، جان دیر (John Deere)، است این کمپانی که در حوزه دنیای کشاورزی فعالیت می‌کند، با آوردن ماشین‌آلات قدرتمند و آینده‌نگرانه حضور پر رنگی در این صنعت داشته است. تغییراتی که می‌توانند دید انسان‌ها نسبت به فرایند کاشت تا برداشت و بسته‌بندی را به‌طور کامل عوض کنند.

در سال گذشته جایزه نوآوری CES به جان دیراعطا شد، چرا که یک کمباین رباتیک که از سری ایکس این شرکت بود، رونمایی شد. کمباین‌ رباتیک این شرکت‌ دارای امکانات بسیاری است که از آن جمله می‌توان به دوربین‌هایی اشاره کرد که اجازه می‌دهند کشاورزان به‌طور مستقیم داخل مخازن غلات را مشاهده کنند یا دستگاه‌های کاملا خودکار که می‌توانند تمام مراحل برداشت را به پایان برسانند. در این بین هیچ یک از این کارها با دخالت دست انجام نخواهد شد.

b4-3.webp
-

دیگر ربات پا به میدان گذاشته این رویداد برای زنبورداران خواهد بود چرا که این ربات‌ طراحی‌شده در این زمینه، دستگاه کنترل کندو (Hive Controller) شرکت Daesung است. با این دستگاه می‌توان عسل‌ را از کندو خارج کرد. این کار به طور معمولی به دو الی پنج فرد ماهر نیاز دارد تا بتوانند عسل را از کندو خارج کنند؛ اما این ربات می‌تواند این کار را به‌تنهایی و با سرعت بالاتری انجام دهد. با توجه به اینکه در حال حاضر زنبورها در معرض خطر هستند و باید فرایند جمع‌آوری عسل با دقت زیادی انجام شود، هر رباتی که بتواند به رشد هرچه بیشتر این صنعت کمک کند مورد استقبال خوبی قرار می‌گیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر