نظرسنجی جدیدی که توسط شرکت مورگان استنلی انجام شده نشان میدهد که علیرغم سروصدای زیادی که پیرامون چتباتهای هوش مصنوعی بر پا شده است، نرخ پذیرش و استفاده از این ابزارها از جمله ChatGPT و بارد بهطرز غافلگیرکنندهای کم است.
براساس گزارش یورونیوز، مطالعهای اخیراً توسط مورگان استنلی انجام شده است که نشان میدهد تعداد افراد واقعاً استفادهکننده از چتباتهای هوش مصنوعی کم است. این نظرسنجی در ماه آوریل 2023 انجام شده و 2000 نفر در آن شرکت کردهاند. این مطالعه بررسی تمایل افراد به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را در بر داشته است.
نتایج نهایی نشان میدهد که تنها 19 درصد از شرکتکنندگان از ChatGPT و تنها 9 درصد از آنها از بارد گوگل استفاده کردهاند. علاوه بر این، اکثر افرادی که در حال حاضر از این چتباتها استفاده نمیکنند، اعلام کردهاند که قصد ندارند در 6 ماه آینده هم از این ابزارها استفاده کنند.
تعداد کاربران ChatGPT و بارد هنوز بسیار کم است. این یافتهها با توجه به رشد تعداد کاربران ChatGPT بسیار غافلگیرکننده است. بااینحال، شرکتکنندگان ترجیح میدهند از بارد استفاده کنند. حدود 4 درصد از افراد اعلام کردهاند که بهصورت روزانه از هوش مصنوعی شرکت OpenAI استفاده میکنند، در حالی که فقط 1 درصد از افراد کاربر روزانه بارد هستند.
تحلیلگران مورگان استنلی باور دارند که آمار پایین استفاده از این چتباتها احتمالاً به دلیل این است که ابزارهای مذکور هنوز در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارند. از طرف دیگر، بهنظر میرسد که کاربران این چتباتها عمدتاً از این ابزارها برای کسب اطلاعات و یادگیری درباره موضوعات مختلف استفاده میکنند.
اگرچه استفاده از چتباتها برای تحقیق درباره محصولات جدید، مقایسه قیمتها و خرید آنلاین نیز رایج است، اما اکثر کاربران همچنان ترجیح میدهند که این کارها را از طریق موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل انجام دهند و فقط برای سؤالات سادهتر از چتباتهایی مانند ChatGPT و بارد استفاده کنند. بنابراین، احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا این چتباتها بتوانند موتورهای جستجو را به خوبی جایگزین کنند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: euronews
ثبت نظر