دانشمندان ام‌آی‌تی: ChatGPT زمان موردنیاز برای نوشتن را کاهش و کیفیت نهایی را افزایش می‌دهد

چت  جی پی تی.jpg

در یک تحقیق جدید، دانشمندان MIT نشان داده‌اند که استفاده از چت‌بات ChatGPT می‌تواند به میزان 40 درصد زمان مورد نیاز برای نوشتن کارمندان را کاهش داده و کیفیت خروجی آن‌ها را به میزان 18 درصد افزایش دهد.

«شاکد نوی»، دانشجوی دکترای دپارتمان اقتصاد دانشگاه MIT که این تحقیق را همراه با همکار خود انجام داده است، می‌گوید: «ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که هوش مصنوعی مولد تأثیر قابل توجهی در کار کارمندان دفتری دارد». او در ادامه اظهار می‌کند:

«بر اساس مطالعه ما، این نوع فناوری دارای کاربردهای مهمی در محیط کار کارمندان دفتری است. هوش مصنوعی یک فناوری مفید است، اما هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا این تکنولوژی خوب یا بد خواهد بود یا چگونه می‌تواند باعث سازگاری در جامعه شود.»

در این تحقیق، 453 بازاریاب، دانشجو، نویسنده، مشاور، تحلیلگر داده، متخصص منابع انسانی و مدیر با وظایف نوشتاری مرتبط با شغل خود مورد بررسی قرار گرفتند و سپس متخصصان متن ارزیابی کردند کدام نوشته با استفاده از ChatGPT ایجاد شده است.

ChatGPT-Writing.jpg.webp
-

نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگانی که از ChatGPT استفاده کرده‌اند، وظایف خود را با 11 دقیقه سریع‌تر از گروه کنترل به پایان رساندند و میانگین ارزیابی کیفیت کار آن‌ها 18 درصد بیشتر بود.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگانی که در طول این تحقیق از ChatGPT استفاده کرده‌اند، تمایل بیشتری برای استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI در کارهای واقعی خود نشان دادند.

محققان امیدوارند با بررسی تأثیر ChatGPT، تأثیر هوش مصنوعی مولد بر اقتصاد را ارزیابی کنند.

اگرچه بسیاری از کارمندان نگران جایگزینی توسط هوش مصنوعی هستند و برخی شرکت‌ها استفاده از ChatGPT را ممنوع کرده‌اند، این فناوری پتانسیل‌های بسیاری را برای افزایش سرعت کارها نشان داده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: interestingengineering

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر