ChatGPTعملکرد بهتری در ارائه مشاوره‌های درمانی نسبت به پزشکان دارد

dfhgdh.jpg

چت‌بات ChatGPT، ماه‌های گذشته در آزمون پزشکی آمریکا موفق به دریافت نمره قبولی شد. در حال حاضر، پس از آزمایش دوباره توسط محققان، مشخص شده است که این هوش مصنوعی در مشاوره با بیماران و ابراز همدردی با آنها، می‌تواند عملکردی بهتر از پزشکان داشته باشد.

به گزارش National Post، یک گروه پژوهشی پزشکی، از یک پزشک و هوش مصنوعی ChatGPT خواستند تا به سناریوهای گوناگون واکنش نشان دهند. پس از آن، پاسخ‌های هوش مصنوعی و پزشک را به تعدادی متخصص بهداشت عمومی ارائه دادند تا واکنش‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. در نهایت، پژوهشگران دریافتند که متخصصان در 79 درصد از موارد، پاسخ هوش مصنوعی به ۲۰۰ سؤال را ترجیح می‌دادند. به طور خاص، پاسخ هوش مصنوعی چهار برابر بیشتر از پاسخ پزشکان نمره "خوب" یا "خیلی خوب" و ۱۰ برابر بیشتر نمره "همدلانه" و "خیلی همدلانه" دریافت کرد.

نمونه‌ای از واکنش یک پزشک و ChatGPT به مشکل بیمار

به عنوان مثال، در یکی از این حوادث بیمار گفت که ممکن است یک خلال دندان را بلعیده باشد و پزشک به این گزارش به شرح زیر پاسخ داد:

«اگرچه بسیاری از افراد خلال دندان را بدون مشکل بلعیده‌اند، اما اگر دو تا شش ساعت از بلعیدن آن گذشته باشد، احتمالاً خلال حالا به روده رسیده است و درآوردن آن کار آسانی نیست. اگر دچار درد شدید شدید، به تعویق نیفتید و به سرعت به اورژانس مراجعه کنید و حتماً به پزشک اعلام کنید که خلال دندان را بلعیده‌اید.»

3t3cAlWxtbIkQqKyaxiZasxlCK0R7HM0Pgrl16HM-910x600.jpeg
-

در این سناریو، ChatGPT به جای پاسخ دارویی و دقیق، پاسخی همدلانه‌تر ارائه کرد. با توجه به مسئله اعلام شده توسط بیمار، ChatGPT نوشت: «اگر شما یک خلال دندان را بلعیده‌اید، می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما برای اکثر موارد نگرانی بیشتر ندارید. خلال دندان می‌تواند در گلوی شما گیر کند و برخی اوقات به مسیر گوارشی خود هدایت شود. با این حال، به نظر می‌رسد که اندازه خلال دندان بسیار کوچک است و احتمالاً نخواهد توانست به خوبی در گلوی شما گیر کند. با این حال، اگر درد یا علائم دیگری تجربه می‌کنید، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.»

ChatGPT همچنین گفت: «بااین‌حال، هر ناراحتی نظیر درد شکم، دشواری در بلعیدن یا تهوع نیازمند ارزیابی‌های پزشکی است. قابل درک است که احساس ترس داشته باشید، اما سعی کنید بیش‌ازحد نگران نشوید.»

محققان امیدوارند که این سیستم‌ها در آینده بتوانند برای کمک به کاهش حجم کارها به کمک پزشکان بیایند. نتایج پژوهش حاضر در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nationalpost

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر