سازنده ChatGPT در دستور ساخت پردازنده اختصاصی برای هوش مصنوعی قرار دارد

open Ai.JPG

منابع خبری مفادی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند OpenAI به تولید یک پردازنده‌ی اختصاصی برای هوش مصنوعی در دستور کار خود دارد و احتمالاً قصد دارد یک شرکت جدید را برای این هدف تصاحب کند.

پس از موفقیت‌آمیز شدن هوش مصنوعی با معرفی محصول ChatGPT و ارائه خدمات اشتراکی، OpenAI در حال حاضر به دنبال راه‌های بیشتری برای تولید درآمد است. بر اساس گزارش‌های رویترز، مخترع ChatGPT در حال بررسی ایده ساخت یک تراشه‌ی اختصاصی برای این منظور می‌باشد.

OpenAI ممکن است به رویکردی مشابه آمازون روی آورده و تلاش کند یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه را تصاحب کند تا پردازنده‌های اختصاصی برای هوش مصنوعی تولید کند. در حال حاضر، هزینه‌ها و قیمت نهایی پردازنده‌های هوش مصنوعی OpenAI معلوم نیست.

someone-using-phone-openai-logo-dark-shadow-6410b79afc5aadb2f17063bd.webp

گزارش‌های رویترز نشان می‌دهند که OpenAI تاکنون در پروژه تولید پردازنده‌های اختصاصی پیشرفت چندانی نداشته است. با توجه به افزایش تقاضا برای کارت‌های گرافیک و افزایش محبوبیت هوش مصنوعی مولد، علاقه‌ی OpenAI به صنعت تراشه‌سازی قابل درک است. این شرکت می‌تواند با تولید پردازنده‌های خود استقلال بیشتری پیدا کند.

OpenAI در حال حاضر به کارت‌های گرافیکی انویدیا وابسته است، اما با توجه به کمبود پردازنده‌های گرافیکی در بازار، نیاز به همکاری با تولیدکنندگان دیگر تراشه‌ها را احساس می‌کند تا پردازنده‌های اختصاصی برای هوش مصنوعی تولید کند.

پردازنده‌های گرافیکی نقش مهمی در پردازش‌های هوش مصنوعی ایفا می‌کنند و تأثیر زیادی بر تجربه کاربران سرویس‌ها دارند، به ویژه زمانی که تعداد سوالات کاربران در چت‌بات‌های هوش مصنوعی به شدت افزایش می‌یابد.

اخیراً مایکروسافت سرویس DALL-E 3 را به Bing Chat اضافه کرده و استقبال عمومی بزرگی از آن شده است، به حدی که مایکروسافت با مشکلاتی در پردازش تصاویر مواجه شده است. به عنوان واکنش به این شرایط، مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد تعداد بیشتری از پردازنده‌های گرافیکی را تهیه کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر