زباله‌های الکترونیکی اصلی‌ترین مشکل استخراج رمز ارز چیا

استخراج رمز ارز چیا و خرابی سریع SSD.jpg

ادعا می‌شود که رمز ارز چیا تنها در مدت 40 روز، یک اس اس دی 512 گیگابایتی را خراب خواهد کرد. از این رو با حجم زیادی از زباله‌ی الکترونیکی مواجه خواهیم بود. بنابراین رمز ارز چیا آن‌قدرها که ادعا می‌شود دوستدار طبیعت نیست.

یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است، ارز دیجیتال Chia Coin است. این ارز دیجیتال یک تفاوت اساسی با سایر رمز ارزهای دارد و آن هم این است که برای استخراج آن به فضای ذخیره سازی نیاز دارید. درواقع چیا، جایگزینی برای بیت کوین است که اصطلاحاً آن را Green و دوست دار محیط زیست می‌نامیم.

با محبوبیت این رمز ارز، شاهد کمبود حافظه‌های HDD و SSD در بسیاری از مناطق در سراسر دنیا بوده‌ایم. دلیل اصلی این کمبود، تقاضای بیش از اندازه‌ی کاربران برای این دو کالا بوده است اما دلیل دیگری هم برای این مسئله وجود دارد. درواقع اگرچه ارز دیجیتال چیا به عنوان یک رمز ارز دوستدار محیط زیست معرفی شده است اما گویا این ادعا آنقدرها هم درست نیست زیرا استخراج Chia طول عمر هارد و SSD را به شدت کاهش می‌دهد و خودش دلیل مهمی برای تولید زباله‌های الکترونیکی خواهد بود.

بگذارید به زبان آمار و ارقام جلو برویم. یک حافظه‌ی اس اس دی 512 گیگابایتی به صورت میانگین بین 5 تا 10 سال عمر می‌کند. حالا همین SSD زمانی که برای استخراج رمز ارز چیا به کار گرفته می‌شود، طول عمرش به 40 روز کاهش پیدا می‌کند اما باید اشاره کنیم که در همین مدت زمان کوتاه، حدود 256 ترابایت داده روی این حافظه SSD نوشته می‌شود. افزایش ظرفیت حافظه SSD باعث افزایش طول عمر آن می‌شود که البته دلیل این موضوع افزایش قابلیت نوشتن روی حافظه است.

در این بین باید به SSDهای بسیار بادوام TeamGroup هم اشاره کنیم که برای استخراج رمز ارز ساخته شده‌اند اما احتمالاً به دلیل قیمت بالا، ماینرهای Chia به سراغ خرید این حافظه نروند. با این حال یک روی دیگر این سکه، منفعت بالای چیا برای سازندگان حافظه‌های هارد و اس اس دی‌های عادی است که حالا به دلیل افزایش تقاضا، فروش بسیار عالی را تجربه می‌کنند.

رمز ارز چیا مدت‌هاست که خبر ساز شده است اما بالاخره هفته گذشته و با قیمت حدود 1800 دلار کار خود را آغاز کرد. سپس این ارز دیجیتال روند نزولی را پیش گرفت و ارزش آن تا 600 دلار هم رسید اما مجدداً با رشد همراه بوده و ارزش آن حالا به 1100 دلار رسیده است. به هر ترتیب باید منتظر باشیم و ببینیم که این رمز ارز در آینده چه روندی را پیش خواهد گرفت.

اخبار مرتبط:

استخراج ارز دیجیتال Chia کمبود هارد را رقم زده است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techspot

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بی نام

چهارشنبه, 22 اردیبهشت 1400

دیگه راهشو یاد گرفتن !

پاسخ

ثبت نظر