جنجال در یوتیوب؛ کانال ۱۵ میلیون‌نفری Linus Tech Tips موقتاً تعطیل شد

jthfgbdff.JPG

مدیر کانال Linus Tech Tips با بیش از ۱۵٫۵ میلیون عضو، اعلام کرده است که به منظور بررسی و اصلاح فرآیندها و مسائل مطرح شده، انتشار ویدیوها را به‌طور موقت متوقف کرده است. این کانال در معرض اتهامات جدی ازجمله تجاوز جنسی به کارکنان قرار دارد.

شرکت رسانه‌ای Linus Media Group که تحت نظر لاینس سباستین در یوتیوب فعالیت می‌کند و تعداد زیادی مخاطب دارد، با اتهامات جدی از قبیل سرقت، مسائل اخلاقی و تجاوز جنسی مواجه شده است. به منظور انجام بررسی دقیق‌تر، تولید ویدیوها به‌صورت موقت متوقف شده است.

ترن تانگ، مدیرعامل Linus Media Group، اعلام کرده است که این شرکت یک کارشناس تحقیقاتی را برای بررسی ادعاهای تجاوز جنسی به کارکنان استخدام کرده است. در ویدیویی که امروز منتشر شده، مدیر ارشد مالی این شرکت تأیید کرده است که تا اطلاع ثانوی، تولید ویدیوها به‌طور موقت متوقف خواهد شد.

مشکلات مرتبط با Linus Media Group با انتشار ویدیوهایی در یوتیوب آغاز شده است که ادعا می‌کنند ویدیوهای این کانال دارای مشکلات فنی بزرگی هستند و از روش‌های غیراخلاقی برای تولید آن‌ها استفاده شده است.

در هفته‌ی گذشته، کانال یوتیوب Gamers Nexus ویدیویی منتشر کرده که به نقص‌های فنی و مسائل اخلاقی در ویدیوهای اخیر Linus Tech Tips اشاره کرده است. به عنوان مثال، در یک مورد، افشایی انجام شده است که در آن Linus Tech Tips بدون مجوز از شرکت Billet Labs، بلوک خنک کننده‌ای را به حراج گذاشته است که برای کارت گرافیک ساخته شده بود.

پس از انتشار ویدیوی Gamers Nexus، لاینس سباستین به انجمن‌های آنلاین کانال خود مراجعه کرده و به نگرانی‌های کاربران پاسخ داده است. او اعلام کرده است که تلاش می‌کند کیفیت کارها را بهبود دهد و تأکید کرده است که حراج کردن بلوک خنک کننده به‌طور تصادفی انجام شده و او در حال حاضر در حال همکاری با Billet Labs به‌منظور رفع این مشکل است.

در روز ۱۴ آگوست، وضعیت Linus Tech Tips بدتر شد، زیرا Gamers Nexus ویدیوی جدیدی منتشر کرد تا به نقدهایی که سباستین در انجمن آنلاین ارائه داده بود، پاسخ دهد. این کانال اعلام کرده است که پاسخ‌های سباستین "غیرمنطقی و ناامیدکننده" بوده‌اند. همچنین، طرفداران Linus Tech Tips نیز در انجمن‌ها و ردیت انتقادات خود را ابراز کرده و از Billet Labs خواسته‌اند که عذرخواهی کند.

به پاسخ به این شرایط، Linus Tech Tips ویدیوی جدیدی منتشر کرده که در آن تلاش می‌کند نگرانی‌های ایجادشده را رفع کند. این اقدام شامل تعلیق تولید ویدیوها به‌مدت یک هفته به‌منظور بهبود فرآیندهای آزمایش محصولات است. سباستین نیز در ویدیوی جدید خود مسئولیت تمام اشتباهات را به عهده گرفته است.

چند ساعت قبل از انتشار ویدیوی جدید Linus Tech Tips، یکی از کارمندان سابق به نام مدیسون ریو با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) جنجال را به پا کرد. او ادعا کرده است که محیط کاری در Linus Media Group سمی بوده و فرهنگ کاری آن بر سلامت روانی او تأثیر منفی گذاشته است. ریو همچنین به تجاوز جنسی توسط همکاران خود اشاره کرده است. به این ادعاها، لاینس سباستین واکنش نشان داده و اظهار کرده است که این ادعاها با ارزش‌های داخلی شرکت سازگار نیستند. او به اعلام اینکه تیم منابع انسانی در حال بررسی دقیق‌تر این اتهامات است و به مرور بیانیه‌ای جامع‌تر را خواهند ارائه کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .youtube

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر