یوتیوب مسدودکننده‌های تبلیغات را تنبیه خواهد کرد

fgdfhjy.jpg

با اقدامات جدیدی که یوتیوب در حال انجام آن است، به‌احتمال زیاد برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات به زودی دیگر مفید نخواهند بود.

یوتیوب سعی می‌کند روشی برای جلوگیری از استفاده از برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات پیدا کند، زیرا برخی از کاربران این پلتفرم در حال حاضر از این برنامه‌ها برای مسدودسازی آگهی‌ها استفاده می‌کنند.

یک کاربر در ردیت با اشتراک‌گذاری تصویری نشان داد که در صورت استفاده از برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات، ویدیوها پخش نمی‌شوند.

بنابراین، کاربران باید برنامه‌ی مسدودساز تبلیغات را غیرفعال کنند یا یوتیوب را در لیست مجاز این اپلیکیشن‌ها قرار دهند. همچنین، با خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم، می‌توانند ویدیوهای این پلتفرم را بدون تبلیغات تماشا کنند. به گزارش ZDNet، یوتیوب قصد دارد کاربران را از استفاده از برنامه‌های مسدودساز تبلیغات منع کند و یا آنها را به عضویت در سرویس پریمیوم این پلتفرم تشویق کند.

youtube-cracking-down-on-if-youre-not-paying-them-to-block-649fc9380f068bdcb3a56cdc.webp
-

یوتیوب به علاوه اعلام میکند که برای مسدود کردن نمایش ویدیو، کاربران باید بعد از دریافت هشدارهای مکرر درباره غیرفعال کردن برنامه‌های جلوگیری از نمایش تبلیغات، اقدامی انجام ندهند.

در ماه‌های اخیر، یوتیوب سعی کرده است تا روش‌هایی را برای ترغیب کاربران به عدم استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات پیدا کند. در ماه می، یک کاربر در ردیت اعلام کرد که در حالت فعال برنامه‌ی مسدودساز تبلیغات روی کامپیوتر خود، پیام پاپ‌آپ جدیدی با عنوان "مسدودکننده‌های تبلیغات در یوتیوب مجاز نیستند" را مشاهده کرده است. این پیام همچنین شامل گزینه‌ای برای نمایش مجدد آگهی‌ها یا خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم می‌شود.

یوتیوب در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و به سرعت محبوبیت زیادی کسب کرد. گوگل در سال ۲۰۰۶ این پلتفرم را خریداری کرد و هم‌اکنون مالک آن است. در حال حاضر، آگهی‌دهندگان می‌توانند با هزینه‌های مناسب و بهره‌وری، تبلیغات خود را در ویدیوهای یوتیوب نمایش داده و به تعداد زیادی مشتری دست پیدا کنند.

apparently-ad-blockers-are-not-allowed-on-youtube-649fc91c0f068bdcb3a56cd8.webp
-

علاوه بر این، یوتیوب به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با تولید محتوا از این پلتفرم درآمد کسب کنند. بنابراین، یوتیوبرها قادرند تعیین کنند چه تعداد آگهی در ویدیوهای خود قرار دهند تا درآمد آن‌ها افزایش یابد.

با توجه به اینکه یوتیوب یک وب‌سایت رایگان است، درآمد آن به شدت وابسته به تبلیغات است و به همین دلیل، اقدامات این پلتفرم برای جلوگیری از مسدودکننده‌های آگهی‌ها، منطقی به نظر می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: zdnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر