سازمان ملل؛ تلگرام، پلتفرمی برای خرید و فروش اطلاعات شخصی و کالاهای قاچاق

dfgfghfghtrh

سازمان ملل اعلام کرده است که پلتفرم پیام‌رسان تلگرام به یکی از ابزارهای مورد استفاده مجرمان برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل شده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی این نهاد، شبکه‌های جنایی در جنوب‌ شرق آسیا به‌طور گسترده‌ای از تلگرام برای اهداف مجرمانه استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن به یک بازار زیرزمینی برای باندهای خلافکار بدل شده است. این گزارش همچنین تأکید دارد که تلگرام نحوه اجرای جرایم سازمان‌یافته را به‌طور چشمگیری تغییر داده است. فرانسه نیز پاول دوروف، مدیر تلگرام، را به‌دلیل تسهیل فعالیت‌های مجرمانه در این پلتفرم متهم کرده است.

بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC)، اطلاعات حساس مانند جزئیات کارت‌های اعتباری و رمزهای عبور هک‌شده به‌طور آزادانه در کانال‌های تلگرام بدون نظارت به فروش می‌رسند. افزون بر این، ابزارهای جرایم سایبری مانند نرم‌افزارهای دیپ‌فیک و بدافزارها نیز در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند و تلگرام به‌عنوان بستری برای پول‌شویی و صرافی‌های غیرمجاز رمزارز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گزارش نشان می‌دهد که تلگرام به یک محیط امن برای بازارهای زیرزمینی تبدیل شده است، به‌ویژه برای گروه‌های جنایی سازمان‌یافته در جنوب‌ شرق آسیا. این منطقه به مرکزی برای طرح‌های کلاهبرداری چند میلیارد دلاری تبدیل شده که قربانیان خود را از سراسر جهان هدف قرار می‌دهند.

 

cibercriminales-telegram
-

طبق گزارش رویترز، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام توسط سندیکاهای جنایی چینی انجام می‌شود که در مجتمع‌های محافظت‌شده فعالیت دارند و از کارگران غیرقانونی برای انجام امور خود بهره می‌برند. برآوردها نشان می‌دهد که این صنعت مجرمانه سالانه بین ۲۷.۴ تا ۳۶.۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد.

پس از دستگیری پاول دوروف در پاریس، او اعلام کرد که تلگرام اطلاعات کاربران متخلف را در اختیار مقامات قانونی قرار خواهد داد. وی همچنین وعده داد برخی از قابلیت‌هایی را که توسط مجرمان برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. این مسئله بحث‌هایی پیرامون مسئولیت کیفری پلتفرم‌های اجتماعی و چالش‌های مربوط به محدودیت‌های آزادی بیان به‌ وجود آورده است.

در گزارش سازمان ملل به این نکته اشاره شده است که سود کلان حاصل از فعالیت‌های مجرمانه در جنوب‌ شرق آسیا، این گروه‌ها را به استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و دیپ‌فیک تشویق کرده است. همچنین کره جنوبی نیز تحقیقاتی درباره نقش تلگرام در جرایم جنسی آنلاین آغاز کرده است.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر