کاهش واردات موبایل به کشور از ابتدا سال تا به الان

gfli.jpg

با توجه به آمار گمرک، در بازه زمانی از فروردین تا مرداد ماه سال ۱۴۰۲، حدوداً ۹۰۰ میلیون دلار برای واردات گوشی به کشور مصرف شده است.

آخرین آمار منتشر شده توسط روابط عمومی گمرک، مقدار ارزش دلاری انواع مختلف گوشی موبایل که از آغاز سال تا پایان مرداد ماه وارد کشور شده‌اند، را اعلام کرده است.

در بازه زمانی از فروردین تا مرداد ماه سال جاری، جمعاً حدود ۹۱۳ میلیون دلار برای واردات گوشی‌های موبایل به کشور انتخاب شده است. به این ترتیب، در ۵ ماه ابتدایی این سال، مجموع واردات گوشی‌های تلفن همراه حتی به یک میلیارد دلار نرسیده است. این مقدار تقریباً ۳٫۷۷ درصد از کل ارزش واردات کشور در این بازه زمانی را تشکیل می‌دهد.

s47.webp

مقایسه‌ی آمار نشان می‌دهد که میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور در دو سال اخیر کاهش یافته و هر سال نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

این کاهش در میزان واردات به اندازه‌ای بزرگ است که در سال گذشته حتی واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ نیز ممنوع اعلام شده و این ممنوعیت تأثیر قابل‌توجهی در کاهش واردات داشته است.

همچنین، یکی از چالش‌های مرتبط با این موضوع مسئله تأمین ارز برای واردات گوشی‌های با ارزش بالای ۶۰۰ دلار می‌باشد که شامل مدل‌های متنوعی از برندهایی چون سامسونگ، شیائومی، موتورولا، وان‌پلاس، گوگل و... می‌شود. این چالش‌ها در چند ماه اخیر، تأثیرات قابل‌توجهی بر واردات گوشی‌های موبایل به کشور داشته‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر