آیا ایلان ماسک واقعاً می‌تواند یک گوشی جایگزین برای آیفون و اندروید بسازد؟

musk.JPG

ایلان ماسک تا به امروز دست به کارهای مختلفی زده؛ از تأسیس شرکت‌های مختلف و جلوگیری از ورشکستگی شرکت تسلا و تبدیل آن به باارزش‌ترین خودروساز دنیا گرفته تا خرید توییتر. اما حالا مالک جدید توییتر ادعایی را مطرح کرده که کمی با کارهایش تا به امروز متفاوت است. ایلان ماسک گفته شاید از روی اجبار، یک گوشی جایگزین برای اندروید و آیفون بسازد، اما آیا این کار شدنی است؟

قضیه از آنجایی شروع شد که ایلان ماسک در پاسخ به توییت یک خبرنگار محافظه‌کار مبنی بر احتمال حذف اپ توییتر از گوگل پلی استور و اپ استور اپل، از احتمال ساخت یک گوشی جایگزین خبر داد:

«امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد، اما اگر هیچ انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، بله، یک گوشی جایگزین خواهم ساخت.»

Musk-Phone.jpg
-

این گفته ایلان ماسک واکنش مثبت طرفدارانش را در پی داشت، اما از سوی دیگر فعالان حوزه فناوری نسبت به گفته ثروتمندترین فرد دنیا تردید زیادی دارند. بیایید در ادامه نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشیم.

چرا ایلان ماسک به یک گوشی جایگزین آیفون و اندروید نیاز دارد؟

بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار اپل و گوگل است و به‌خصوص در اکوسیستم اپل، کاربران آیفون تنها از طریق اپ استور می‌توانند برنامه‌های موردنیازشان را دانلود کنند. در سوی دیگر اگرچه فروشگاه‌های اپ بی‌شماری برای اندروید وجود دارند و حتی می‌توانید فایل خام برنامه‌ها را روی گوشی‌تان نصب کنید، اما منبع رسمی اپ‌ها، همان گوگل پلی است که امنیت بالاتری هم نسبت به دیگر منابع دارد.

با توجه به چنین مواردی، اگر برنامه‌ای از فروشگاه‌های رسمی اپ گوگل و اپل حذف شود، با مشکل بزرگی روبه‌رو می‌شود. ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و اخیراً تصمیم گرفته حساب‌های کاربری مسدود‌شده زیادی را به توییتر برگرداند، از جمله حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده.

آیا ایلان ماسک می‌تواند گوشی خودش را بسازد؟

بدون هیچ شکی ایلان ماسک می‌تواند گوشی بسازد؛ چرا که این‌کار بسیار ساده است. شرکت‌های بی‌شماری هستند که با دریافت هزینه، برای‌تان گوشی می‌سازند. حتی استارتاپ کوچک و جدید ناتینگ (Nothing) هم چند وقت پیش توانست اولین گوشی هوشمندش را با طراحی متفاوتی معرفی کند. بنابراین ایلان ماسک هم می‌تواند با استخدام چندین مهندس، دست به طراحی گوشی بزند و وظیفه ساخت آن را به شرکت‌‌های دیگر متحول کند.

اما چرا گفته ایلان ماسک را نباید چندان جدی گرفت؟

تا به این‌جای کار به شما گفتیم که چرا ایلان ماسک باید گوشی بسازد و این کار هم بسیار ساده است، اما آیا این‌کار واقعاً شدنی است؟ در پاسخ باید گفت هرچقدر هم ساخت گوشی ساده باشد، موفقیت در بازار دشوار است. در حقیقت مشکل اصلی، پلتفرم است: سیستم‌عامل + اپ استور + اکوسیستم.

اگر ایلان ماسک برنامه‌ریزی‌هایی برای بخش‌های مختلف داشته باشد باید منتظر رونمایی از گوشی ایلان ماسک نیز باشیم.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر