ایلان ماسک می‌گوید اگر توییتر را خریدم حقوقی به اعضای هیات مدیره تعلق نمی‌گیرد

musk.JPG

هنوز پاسخی از سمت توییتر به پیشنهاد ایلان ماسک نسبت به خرید سهام این کمپانی، داده نشده. اما به احتمال زیاد رئیس کمپانی تسلا صاحب آینده این شرکت باشد. ایلان ماسک اکنون به دلیل حواشی پیش آمده اعلام کرده که اگر صاحب این کمپانی شود، اعضای هیات مدیره توییتر هیچ حقوق و دستمزدی دریافت نخواهند کرد.

ایلان ماسک که یکی از پرطرفدارترین و فعال‌ترین فرد در توییتر محسوب می‌شود، در یکی از توییت‌هایش نوشت:

«در صورت موافقت با پیشنهاد من، حقوق هیات مدیره 0 دلار خواهد بود، با این وجود 3 میلیون دلار در سال از این طریق پس‌انداز می‌شود.»

براساس اسناد و مدارکی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر کرده است؛ اکنون کمپانی توییتر حدود 2.9 میلیون دلار به صورت نقدی و پاداش سهام به اعضای هیات مدیره پرداخت می‌کند. مدیران اجرایی نیز فقط حقوق خود را دریافت می‌کنند و حقوق اضافی دریافت نمی‌کنند، بنابراین این موضوع شامل «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل فعلی یا «جک دورسی»، رئیس سابق توییتر نمی‌شود.

ایلان ماسک هفته پر خبر و پر حاشیه‌ای با توییتر پشت سر گذاشته. در ابتدا او بیش از 9 درصد سهام توییتر را خریداری کرد تا به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار فردی این شبکه اجتماعی تبدیل شود. مدتی نگذشت که ایلان ماسک پیشنهاد خرید کل این کمپانی را مطرح کرد که معامله‌ای به ارزش 43 میلیارد دلار اتفاق بیافتد. در مقابل، توییتر هنوز نسبت به پیشنهاد او پاسخ رسمی نداده و با اتخاذ نوعی تاکتیک دفاعی به نام «قرص سمی» تلاش دارد تا از انجام این کار جلوگیری کند.

photo_2022-04-15_11-30-45.jpg
-

ثروتمندترین مرد این روزهای دنیا اعلام کرده که توییتر برای موفقیت باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود تا بتواند انجمنی برای آزادی بیان کاربران باشد. او همچنین اخیرا توضیح داده بود که منافع اقتصادی اعضای هیات مدیره توییتر با سهامداران آن همسو نیست و هیات مدیره آن، تقریبا هیچ سهامی از شرکت ندارد.

طبق جدیدترین آمار ارائه شده توسط بلومبرگ، ایلان ماسک با دارایی 251 میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. با این حال به گفته خودش هنوز خانه ندارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر