قیمت اتریوم برای نخستین بار از مرز ۳۰۰۰ دلار عبور کرد

Untitled-1.jpg

در ساعت‌های ابتدایی امروز قیمت اتریوم برای اولین بار از سقف 3000 دلار رد شد و اکنون در حوالی قیمت 3050 دلار معامله می‌شود. حالا با این افزایش قیمت ارزش این رمز ارز از کمپانی والت دیزنی و بانک آمریکا نیز بیشتر شده است. ‌

در هفته جاری، بازار توکن بزرگ‌ترین شبکه قراردادهای هوشمند با رشد 24 درصدی روبه‌رو شده که ارزش آن را بسیار بالا برده است. البته در مقایسه، ETH هنوز فاصله زیادی با بیت‌کوین دارد چرا که ارزش بازار این ارز دیجیتال برابر ۱.۰۷۹ تریلیون دلار است. حتی بیت‌کوین بالاتر از فیسبوک که بازار آن 923 میلیارد دلار ارزش دارد، قرار گرفته است و در کمین بازار نقره است که با ارزش بازار ۱.۴۱۶ تریلیون دلاری است.

با رشد عالی و افزایش قیمت ETH گمانه‌زنی‌هایی به راه افتاده است که شاید اتریوم بتواند جای بیت‌کوین را بگیرد. حالا افزایش قیمت اتریوم را باید دنبال کنیم که دلایل مختلفی داشته است. اصلی‌ترین و اولین دلیل افزایش فعالیت روی زنجیره بلوکی اتریوم بوده است. بر همین اساس بانک سرمایه اتحادیه اروپا چند روز پیش اعلام کرد که اوراق قرضه‌ای دو ساله به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار را با همکاری بانک‌هایی مثل «گلدمن ساکس» روی اتریوم عرضه می‌کند.

ethereum-kurs-rekord-shutterstock-1030451626.jpg
-

احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل برای اشتیاق کسانی که در زمینه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنند، انشعاب سخت «لندن» است که ساختار هزینه‌های این شبکه را تغییر می‌دهد. قرار است که به زودی اتریوم به سمت مدل اجماع اثبات سهام مهاجرت کند که این تغییرات تا حد زیادی پاداش استخراج‌کنندگان را افزایش می‌دهد و هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل فشارها از طرف عرضه برداشته می‌شود و مقدار فروش این رمز ارز پایین می‌آید.

در سال گذشته همین روز قیمت این اتریوم 207 دلار بود. توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) هم عمدتا با کمک همین شبکه به احراز هویت مالک دیجیتالی خود می‌پردازند. حتی بیشتر آلت‌کوین‌های بازار از طریق اتر خرید و فروش می‌شوند. در پایان باید بگوییم که یازار رمزارزها از پایان سال 2020 افزایش خوبی را تجربه کرده و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت‌کوین در حال حاضر در حوالی ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cointelegraph

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر