چینی‌ها در حال خرید لپ تاپ های مجهز به RTX 3000 برای استخراج اتریوم هستند

Untitled-1.jpg

هر روز خبرهای عجیب‌تری از چشم بادامی‌ها می‌شنویم، چین اعلام کرده است که مردم این کشور در حال خرید انبوه لپ‌تاپ‌های مجهز به GPUهای RTX 3000 انویدیا هستند تا بتوانند با استفاده از ان‌ها رمزارز اتریوم استخراج کنند.

روز به روز ارزش رمزارزها بالاتر می‌رود و اما حالا شاهد افزایش بی‌حد و اندازه آن‌ها هستیم که حتی با خرید تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های نسل جدید برای استخراج این نوع ارزها، کار بسیار پرسودی را انجام دادیم. خبرگزاری VideoCardz در گزارشی گفته است که از اواخر نوامبر سال گذشته‌ی میلادی یعنی از اویل آذرماه 1399 تقریبا، ارزش رمزارز اتریوم (Ethereum) سه برابر شده است. باید این این نکته نیز دقت کنیم که اتریوم در بین ماینرهای متکی ‌بر پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) محبوب‌ترین رمزارز محسوب می‌شود.

قبلا گزارش‌های زیادی در این رابطه شنیده بودیم که گفته می‌شد چینی‌ها در حال خرید تعداد زیادی از کارت‌های گرافیک نسل جدید Nvidia GeForce RTX 3000 از شرکای تجاری انویدیا هستند، تا بتوانند سرعت خود را در زمینه استخراج رمزارز افزایش دهند. همین اخبار و هجوم برای خرید‌ها باعث شد که با کمبود کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در بازار جهان روبه‌رو شویم.

rtx-3000-laptops-mining-ethereum.webp
-

در گزارش‌های زیادی که ضدونقیض بود گفته می‌شد که برخی از شرکت‌ها با ماینرها بر سر فروش کارت گرافیک به آن‌ها، موافقت کرده‌اند؛ چرا که ماینر‌ها حاضر شدند پول بیشتری به این شرکت‌ها بپردازند. با این تفاسیر ماینرها کارت‌های گرافیکی می‌خرند که ضمانت محدود دارد یا به‌طورکلی بدون ضمانت است، تا کمی برای ان‌ها مقرون به صرفه باشد. در بازار به حدی کارت گرافیک کمیاب شد که در شایعاتی مطرح شده است که شرکت انویدیا می‌خواهد در آینده کارت گرافیک‌هایی بدون درگاه خروجی تصویر صرفا برای ماینرها تولید و به بازار عرضه کند.

آن گونه که پیداست در کشور چین روش جدیدی برای استخراج رمزارزها هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ تاپ در هفته‌های گذشته جدیدترین محصولات خود را به‌همراه کارت‌های گرافیک کلاس لپ تاپ سری RTX 3000 به بازار عرضه کرده‌اند که آن گونه که مشخص است این لپ‌تاپ‌ها مورد توجه ماینرهای متکی‌بر GPU قرار گرفته است. برخی از افراد در کشور چین به خرید انبوهی از لپ‌تاپ‌ها که مجهز به کارت‌ گرافیک سری RTX 3000هستند، روی آورده‌اند، تا بتوانند فرایند استخراج اتریوم را در پیش گیرند.

لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به این کارت گرافیک هستند در بازار ارزان نیستند و همین موضوع نشان می‌دهد که ماینرها نسبت به قبل پول بیشتری را پرداخت می‌کنند؛ اما این کار مزیت‌هایی دارد و همچنان سود خود را دارند. کمی برای ما عجیب است که کمپانی انویدیا پیش‌بینی این موضوع را نکرده بود؛ تا بتواند در مقابل کمبود بازار بایستد و تمهیدات لازم را انجام دهد.

chinese-content-creator-bilibili-mine-eth.webp
-

سوالی که بدون شک برای همه به وجود می‌آید، این است که چرا باید امکان استخراج رمزارزها با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ‌ها وجود داشته باشد؟ و اینکه چرا بسیاری از ماینرها به دنبال کارت گرافیک RTX 3000 هستند تا روند کاری خود را انجام دهند، در حالی که بازار با کاهش موجودی روبه‌رو شده است؟

برای اینکه تقریبا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم باید، اول به سراغ این برویم که اتریوم در چند مدت گذشته چقدر ارزشمندتر شده است، دوم باید به سراغ ویدیویی که یکی از تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌ی اجتماعی Bilibili معروف به Fish Pond F2poolمنتشر کرده است برویم، تا متوجه شویم که استخراج رمزارز با لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3060 چقدر اسان است. همین دلایل باعث جلب نظر ماینرها نسبت به این لپ‌تاپ‌ها شده.

chinese-content-creator-bilibili-eth-mined-result.webp
-

این تولیدکننده‌ی محتوا حین نوشیدن قهوه در استارباکس، لپ تاپی را به پریز برق می‌زند و در مدت دو ساعت ۰٫۰۰۰۵۳ اتریوم استخراج می‌کند که معادل ۰٫۸۹ دلار است. ظاهرا این مقدار اتریوم به‌حدی است که بتوان با آن، هزینه‌ی قهوه‌ی استارباکس را پرداخت کرد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: /videocardz

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نیما

دوشنبه, 20 بهمن 1399

درحالیکه در کشورهای دیگر مخصوصا کشورهایی که در جنگ ارزی با آمریکا هستند از هر وسیله ای برای دور زدن تحریم و ورود پول به کشورشان استفاده میکنند، شاهد هستیم که در کشور ما دولت با اتخاذ سیاست های مالیاتی، نشر اخبار ضد و نقیض در مورد استخراج رمز ارز ها و حتی انحراف اذهان عمومی در مورد مسائلی مثل قطع سراسری برق (ارتباط دادنش با مزارع بیت کوین) داره تلاش میکنه تمام منافذ تحریم را پر کنه تا کمکی شایسته در جهت اثربخشی به تحریم ها ( که هدفی جز فلج کردن اقتصاد کشور و نارضایتی مردم ندارد) به همفکران خارج از کشور داشته باشه. متاسفم

پاسخ

alireza

دوشنبه, 20 بهمن 1399

نظر دادن در این مورد کمی به وقت احتیاج دارد .

هنوز ما داخل بیت کویین و .... مانده ایم با اون همه حجم مصرف برق .
اینها با لپ تاپ اتریوم کاسبی می کنند .

خدا بخیر بگذراند .
همه مردم دنبال درآمد مجازی می روند و تو بورس پول می گذارند .

اگر به واسطه همین درآمد مجازی ، جوانها دنبال کسب علم و تولید نروند ، نسل به خاطر وابستگی به بیگانه از بین می رود .
جوانان برای کار کردن به خودشان زحمت نمی دهند و دنبال تن پروری می روند و در نهایت به بیگانگان بیشتر از پیش محتاجتر خواهیم شد .

در کنار سود مجازی دنبال علوم مختلف و کار فنی و کشاورزی هم باید برویم .

پاسخ

ثبت نظر