شیائومی با کنار زدن سامسونگ به رتبه‌ی اول بازار موبایل اروپا رسید

Untitled-1.jpg

کمپانی شیائومی توانسته در سال 2021 به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند و کمپانی اپل را پشت سر بگذارد و رتبه دوم تولید موبایل در سراسر دنیا را برای خود کند. حالا براساس گزارشی که شرکت Strategy Analytics منتشر کرده، این شرکت چینی توانسته در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 12.7 میلیون گوشی به اتحادیه اروپا بفرستد و با داشتن سهم بازار ۲۵.۳ درصدی توانسته به بالای جدول دست پیدا کند.

غول تکنولوژی کره‌ای در همین مدت زمان توانسته 12 میلیون دستگاه از محصولات خود را به دست کاربران اروپایی برساند و سهم بازار 24 درصدی را برای خود دست و پا کند و به رتبه دوم جدول برسد. باید به این موضوع اشاره کنیم که شیائومی به نسبت سال گذشته میلادی با رشد ۶۷ درصدی فروش گوشی‌های خود روبرو شده ولی فروش گوشی‌های سامسونگ در اروپا نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

کمپانی آمریکایی اپل نیز در همین زمان 9.6 میلیون گوشی به بازار اروپا فرستاده و سهم بازار این شرکت به ۱۹.۲ درصد می‌رسد. میزان رشد این شرکت هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۷ درصد است. در ادامه می‌توانید جدول مربوط به وضعیت شرکت‌ها در بازار موبایل اروپا را مشاهده کنید.

در رتبه‌های چهارم و پنجم هم شرکت‌های اوپو و ریلمی دیده می‌شوند که به ترتیب ۵.۶ و ۳.۸ درصد از این بازار را در اختیار دارند. هر دو شرکت به تازگی توجه ویژه‌ای به بازار اروپا نشان داده‌اند و اوپو با رشد فروش ۱۸۰ درصدی و ریلمی با رشد ۱۸۰۰ درصدی روبرو شده است.

Xiaomi-2.jpg
-

ریلمی در سال ۲۰۱۹ به طور محدود وارد بازار اروپا شد ولی در سال ۲۰۲۰ مدیران این شرکت تصمیم گرفتند که توجه ویژه‌ای به این بازار مهم نشان بدهند. بنابراین آمار رشد ۱۸۰۰ درصدی ریلمی به این دلیل است که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ گوشی‌های این شرکت عملا حضور چندانی در بازار اروپا نداشتند.

به نظر شما شیائومی در آینده‌ی نزدیک در دیگر بازارها هم می‌تواند سامسونگ را پشت سر بگذارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر