ویندوز ۱۱ بیش‌ از ۴۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد

win.jpg

به گفته اسناد منتشرشده توسط مایکروسافت، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهیانه از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

وب‌سایت ویندوز سنترال در گزارش اختصاصی خود از اسناد داخلی مایکروسافت اعلام کرده که تعداد دستگاه‌های ماهانه با ویندوز ۱۱ از مرز ۴۰۰ میلیون دستگاه گذشته است. مایکروسافت نیز در این اسناد پیش‌بینی کرده است که تا اوایل سال ۲۰۲۴ تعداد دستگاه‌های فعال با ویندوز ۱۱ به نیم میلیارد دستگاه برسد.

مایکروسافت دو سال پیش ویندوز ۱۱ را معرفی کرده و دستیابی به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه در این بازه زمانی، موفقیتی بزرگ برای علاقمندان به مایکروسافت بوده است. با این حال باید توجه داشت که استقبال از ویندوز ۱۱ کمتر از ویندوز ۱۰ بوده است. به‌عنوان مثال، ویندوز ۱۰ توانست تقریباً در یک سال به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال دست یابد و تا سال ۲۰۲۰ تعداد دستگاه‌ها را به یک میلیارد واحد افزایش دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را به‌عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای تمام کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ عرضه کرد. در آن زمان اعلام شد که امکان به‌روزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ تنها به مدت یک سال وجود دارد تا کاربران را به به‌روزرسانی سیستم‌عامل ترغیب کند.

نکته‌ی مهم دیگر این است که ارتقا از ویندوز ۷ و ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ تغییرات زیادی در دنیای کامپیوتر ایجاد کرد؛ اما این امر برای انتقال از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ به مقدار مشابه راه‌یافت نکرد. ویندوز ۱۱ به صورت سخت‌گیرانه نیازمندی‌های سخت‌افزاری خاصی را در نظر گرفت تا بسیاری از کاربران، به‌ویژه در ایران، نتوانند آن را نصب کنند. این موضوع تأثیر زیادی بر رشد ویندوز ۱۱ داشته است.

با توجه به شرایط بازار، مایکروسافت پیش‌بینی‌های منطقی برای رشد سیستم‌عامل جدید خود ارائه داده است. ویندوز سنترال اظهار می‌کند که ویندوز ۱۱ دو سال پس از معرفی توانسته است بارها از توقعات مایکروسافت بیرون برود. یکی از عوامل تأثیرگذار بر رشد ویندوز ۱۱، ارائه به‌روزرسانی‌های جدید به سرعت بوده است.

دو سال پس از معرفی ویندوز ۱۱، اکنون همه‌ی توجه‌ها به مایکروسافت متمرکز شده است تا از ویندوز ۱۲ پرده‌برداری کند. شایعات متناقض نیز درباره ویندوز ۱۲ به گوش می‌رسد که این نسخه با تمرکز بر هوش مصنوعی در آینده معرفی خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: windowscentral.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر