آیپد ایر ۵ احتمالا در نیمه نخست ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد

ipad air.jpg

براساس اخبار منتشر شده، گفته می‌شود که در همین اوایل سال 2022 شاهد نسل بعد آیپد ایر مجهز به تراشه‌ی A15 Bionic هستیم، که به زودی روانه بازار خواهد شد.

گفته شده که کمپانی اپل در نسل جدید تبلت‌هایش می‌خواهد مانند آیپد ایر ۵ که با نمایشگر 10.9 اینچی از نوع لیکوید رتینا ارائه شد، عرضه کند و مانند نسل گذشته، حسگر تاچ آی‌دی با دکمه‌ی پاور در فریم فوقانی دستگاه ادغام خواهد شد. اما اکنون گزارشی منتشر شده که خبر می‌دهد کوپرتینویی‌ها رونمایی این محصول را برای نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در این گزارش به قدرت پردازشی آیپد ایر جدید اشاره شده است و تراشه‌ی بسیار قدرتمند A15 Bionicکه این قدرت پردازشی را تامین خواهد کرد، متعاقباً پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را امکان‌پذیر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه دوربین سلفی اولترا واید خواهد بود که با ویژگی Center Stageارائه خواهد شد.

ویژگی یادشده با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تراشه‌ی A15، این امکان را به کاربران می‌دهد که هنگام فیلم‌برداری با دوربین جلویی درصورت حرکت و تغییر موقعیت، دوربین به‌‌دنبال آن‌ حرکت کند. این ویژگی نخستین‌بار در آیپد پرو ۲۰۲۱ رونمایی شد و با‌‌توجه‌‌به همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، یعنی دورکاری و رواج ارتباطات تصویری و ویدئوکنفرانس‌ها، به‌کارگیری آن در آیپد ایر می‌تواند قابلیت بسیار حائز اهمیتی باشد.

در نهایت باید بگوییم که شایعات و گمانه‌زنی‌ها خبر از این دارد که اپل برای اولین رویداد مجازی خود در مارس یا آوریل ۲۰۲۲ آماده می‌شود که احتمالاً آیفون SE 3 محتمل‌ترین معارفه‌ی آن خواهد بود. احتمال می‌رود که در کنار این گوشی اپل نسل بعدی مک‌بوک ایر و آیپد ایر را رونمایی و راهی بازار کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLEINSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر