فیروز نادری، دانشمند ایرانی و یکی از مدیران ارشد سابق ناسا، در سن 77 سالگی درگذشت

fgjyjkgykul.JPG

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و مدیرکل اکتشافات منظومه خورشیدی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (از سال 2011 تا 2016) درگذشت. او در سن 77 سالگی در بیمارستانی در آمریکا به دلیل آسیب نخاعی که نزدیک به دو هفته پیش رخ داده بود، از دست رفت.

خبر درگذشت دکتر نادری با انتشار بیانیه‌ای در حساب‌های توییتر و اینستاگرام او اعلام شد: "با غم فراوان، این پست درگذشت دکتر فیروز نادری در روز جمعه، 9 ژوئن را اعلام می‌کند. فیروز در آخرین ساعات زندگی‌اش، همچنان مانند تمام عمرش، در برابر عشق و ستایش فروغ می‌بخشید."

فیروز نادری، مدیر سابق ناسا، در نشانه‌گذاری زندگی خود همچنان به یاد ماندگار خواهد بود

Firouz-Michael-Naderi.jpg
-

دکتر فیروز نادری در تاریخ 5 فروردین‌ماه 1325 (1946) در شیراز به دنیا آمد و در سال 1964 به آمریکا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته برق از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد و در سال‌های 1972 و 1976 مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اخذ کرد. پس از اتمام تحصیلات، به ایران بازگشت و در مرکز "سنجش از دور ایران" به فعالیت پرداخت.

دکتر نادری در طول حدود 37 سال فعالیت در ناسا، وظایف متنوعی را بر عهده داشت. او در سال 1979 به "آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا" (JPL) پیوست و در این دوره زمانی در زمینه‌های مختلفی از جمله مهندسی سامانه‌ها، توسعه فناوری، مدیریت برنامه و پروژه‌های سامانه‌های ارتباطی ماهواره‌ای، رصدخانه‌های سنجش از دور زمین، رصدهای اخترفیزیکی و سامانه‌های سیاره‌ای فعالیت داشت.

در سال 2011، فیروز نادری به عنوان مدیرکل اکتشافات منظومه خورشیدی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا منصوب شد و تا سال 2016 در این سمت خدمت می‌کرد. در سال 2016، او از سمت خود استعفا داد. به خاطر خدمات ویژه‌ای که به ناسا ارائه داده بود، ناسا تصمیم گرفت نام سیارک (5515) EL1 1989 را به نام سیارک نادری تغییر دهد که در منظومه شمسی قرار دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Firouz_Naderi

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر