اولین کامپیوتر مک دارای تراشه‌ی اپل احتمالا در تاریخ ۲۷ آبان معرفی می‌شود

Untitled-1.jpg

شرکت اپل در رویدادی که در اوایل اکتبر برگزار شد از اپل واچ و آیپد مدل سال 2020 رونمایی کرد و در انتهای این ماه میلادی یعنی در چند روز گذشته در رویداد Hi,Speed از آیفون 12 و هوم‌پاد مینی پرده برداشت، حالا نیز به نظر می‌رسد که اولین کامپیوتر مک مبتنی بر تراشه‌ی ساخت اپل در ماه آینده معرفی خواهد شد.

قبلا نیز برای اولین بار شرکت اپل اعلام کرد که نخستین کامپیوتر مک دارای را تا انتهای سال 2020 معرفی خواهد کرد اما تاریخ دقیقی از این رونمایی را اعلام نکرده بود. حالا Jon Prosser که یکی از افشاگران نزدیک به شرکت اپل است می‌گوید که این مراسم در تاریخ 17 نوامبر که مصادف با 27 آبان است، برگزار خواهد شد.

این افشاگر به نام یعنی Jon Prosser در مطلبی گفته است که شرکت اپل یک هفته قبل از تاریخ اعلامی بنده به صورت رسمی در وب‌سایت خود این خبر اعلام خواهد کرد؛ این یعنی دعوت‌نامه مربوطه در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) ارسال خواهد شد. این را نباید فراموش کنیم که اپل برای مراسم‌های امسال خودش که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار شد همین روند را طی کرد. همین‌جا باید به یکی از گزارش‌های خبرگزاری بلومبرگ هم اشاره کنیم که طبق آن اپل در نظر دارد در ماه نوامبر از نخستین کامپیوتر مک دارای تراشه‌ی اپل رونمایی کرد.

Apple-Silicon-Mac-2.jpg
-

همان‌طور که قبلا اعلام شد و به گوش کاربران رسید، اپل در کنفرانس WWDC 2020 اعلام کرد که دیگر از پردازنده‌های اینتل استفاده نخواهد کرد و از پردازنده‌های خود این غول تکنولوژی آمریکایی استفاده خواهد کرد. این پردازنده‌ها بر پایه معماری ARM ساخته ‌می‌شوند که این به این معناست که شباهت زیادی به تراشه‌های استفاده شده در آیفون، آیپد و دیگر گجت‌های اپل دارند.

هنوز هیچ اطلاعاتی از مراسم پیش‌ رو اپل نداریم، مشخص نیست که در این رویداد یک یا چند کامپیوتر معرفی خواهند شد و آیا محصولات دیگری نیز رونمایی خواهند‌ شد؟ در جواب باید به یکی دیگر از اظهارات Jon Prosser اشاره کنیم که گفته است که ایرتگز احتمالا ماه آینده معرفی می‌شود اما معرفی ایرپادز استودیو تا مارس ۲۰۲۱ کاربران را منتظر خواهد گذاشت.

اپیدمی کرونا، در امسال شرکت اپل را به مانند دیگر شرکت‌ها مجبور کرد تا مراسم رونمایی خود را به صورت آنلاین برگزار کنند، همین دلیل باعث شد تا خبرنگاران نیازی به سفر کردن به مقر این شرکت‌ها ندارند و همین دلیل خوبی است که اپل به راحتی بتواند محصولات مختلف خود را در مراسم‌های جداگانه‌ای معرفی کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر