بارور شدن هوش مصنوعی در صنعت خودرو: مروری بر CES 2024

car auto.jpg

با نزدیک شدن به نمایشگاه CES 2024، خودروسازان جهانی در حال آماده‌سازی برای نمایش هیجان‌انگیز تلاقی هوش مصنوعی و پویایی در صنعت خودرو هستند.

CES به‌عنوان یک بستر قدرتمند برای نمایش پیشرفت‌های پیشگام در فناوری خودران، وسایل نقلیه الکتریکی و یکپارچه‌سازی نرم‌افزار در صنعت خودرو شناخته شده است، به گونه‌ای که از یک نمایشگاه الکترونیک به فراتر از آن رفته و به‌عنوان پایگاهی برای نابغه‌ها و ابتکارات در این حوزه تلقی می‌شود.

هوش مصنوعی به‌عنوان محور اصلی نمایشگاه CES 2024 معرفی شده و از تاریخ 19 دی (9 ژانویه) برای چهار روز در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. وسایل نقلیه با هوش مصنوعی در این نمایشگاه به‌عنوان نقطه محوری برجسته قرار خواهند گرفت.

هنگامی که بیش از 40000 شرکت از سراسر جهان در این رویداد شرکت می‌کنند، CES 2024 به‌عنوان بزرگترین تجمع نمایشگاهی پیش از شیوع کرونا تبلیغ شده است. حدود 10 درصد از شرکت‌ها در این نمایشگاه به‌عنوان حاضران حوزه حمل و نقل، شامل شرکت‌های بزرگی چون هیوندای موتور، شناخته می‌شوند.

car.jpg

در این نمایشگاه، هیوندای موتور با یک خودروی نوآورانه با نرم‌افزار (SDV) حاضر خواهد شد که به عنوان "تلفن هوشمند متحرک" شناخته می‌شود. SDV‌ها از سیستم‌های هوش مصنوعی (OTA) بهره‌مند هستند که به آپدیت منظم نرم‌افزار امکان می‌دهند و خودرو را همواره با آخرین ویژگی‌ها به‌روز نگه می‌دارند. استارتاپ 42dot، تابعه هیوندای، یک مدل خودرو با سیستم SDV را در نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت.

هیوندای و کیا اعلام کرده‌اند که تا پایان سال 2025 قصد دارند تمامی خطوط خودروهای خود را به SDV تبدیل کنند، که این گام نشان‌دهنده تعهد آنها به بهبود کیفیت و رقابت در صنعت خودرو می‌باشد.

همچنین، مرسدس بنز و BMW دو شرکت بزرگ خودروسازی، آخرین نوآوری‌های خود را در زمینه فناوری باز خواهند کرد. مرسدس بنز تجربه کاربری جدید MBUX خود را به نمایش می‌گذارد که یک ویژگی پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی است که به رانندگان یک رابط زبانی طبیعی برای کنترل بصری فراهم می‌کند. از سوی دیگر، BMW آخرین فناوری‌های خود را مبتنی بر توسعه نرم‌افزاری به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه CES 2024 به تداخل مفاهیم جدیدی چون تاکسی پرنده نیز پرداخته و کیا از سه وسیله نقلیه هدفمند PBV با فناوری‌های حمل‌ونقل رونمایی خواهد کرد. این نمایشگاه یک فرصت برای نوآوری و همکاری در صنعت خودرو فراهم می‌آورد و نشان می‌دهد که صنعت خودرو دیگر فقط در زمینه رانندگی نیست، بلکه در آغوش‌گرفتن آینده‌ای مبتنی بر فناوری قرار دارد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: isp.today

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر