دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ اولترا رتبه دوم DxOMark را کسب کرد

دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا

وب سایت معتبر DxOMark دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا را بررسی کرده و این گوشی با امتیاز 100، به عنوان دومین گوشی از نظر دوربین سلفی در رده بندی قرار گرفته است.

گلکسی اس 20 اولترا، جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار 2020 سامسونگ است که وب سایت معتبر DxOMark آن را مورد بررسی قرار داده است. در بخش دوربین اصلی، متاسفانه گلکسی اس 20 اولترا نتوانست جایگاه درخور توجهی را بدست بیاورد و به رتبه ششم جدول اکتفا کرد. با این حال، به تازگی بررسی DxOMark از دوربین سلفی این گوشی نشان می‌دهد که دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا کیفیت بسیار خوبی دارد.

درواقع دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا در این بررسی موفق شده است تا نمره 100 را بدست بیاورد و به این ترتیب با اختلاف امتیاز 3 نسبت به دوربین سلفی هواوی P40 پرو، در رتبه دوم از نظر دوربین سلفی قرار بگیرد. به این ترتیب کیفیت دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا همرده با هواوی Nova 6 5G بوده و از گلکسی نوت 10 پلاس، با 1 امتیاز برتری، بالاتر است.

همانطور که در تصویر می‌بینید، دوربین سلفی این گوشی در بخش عکس برداری موفق شده است نمره 104 را برای خود ثبت کند و در بخش فیلم برداری سلفی به امتیاز 95 اکتفا کرده است که در نتیجه نمره کلی 100 برای آن ثبت شده است.

نمره دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا از DxOMark
نمره دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا از DxOMark -

بررسی دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا

بنا به گزارشات وب سایت DxOMark دوربین سلفی این گوشی می‌تواند در شرایط نوری مختلف تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. درواقع این دوربین در بخش نوردهی و کنتراست موفق شده امتیاز 87 را بدست بیاورد. بنا به بررسی‌ها رنگ‌های ثبت شده توسط این دوربین سلفی بسیار خوب بوده‌اند و وایت بالانس هم در این دوربین به خوبی عملکرده است اما مسئله اینجاست که عملکرد دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا در شرایط نوری مختلف یکسان نیست.

فوکوس در این دوربین خوب است اما نمی‌توانیم واژه فوق‌العاده را به آن نسبت دهیم زیرا اگرچه این دوربین می‌تواند جزییات مختلف تصویر را به خوبی و همچون یک پرچمدار ثبت کند اما در محیط‌های کم نور، دچار مشکل می‌شود. در مقایسه با سایر پرچمداران، عملکرد فلش دوربین سلفی این گوشی حرفی برای گفتن ندارد. درواقع زمانی که از فلش این دوربین استفاده می‌کنید، متوجه مشکل در وایت بالانس و نویز در چهره خواهید شد.

در حالت فیلمبرداری 4K با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه شاهد نوردهی دقیقی هستیم و مانند تصاویر، ویدیوها هم با جزییات بالا، رنگ‌های زنده و عمق میدانی وسیع ثبت می‌شوند. با این وجود دوربین سلفی این گوشی با مشکلاتی همچون فوکوس خودکار، وایت بالانس در نور زیاد و فضای باز و نویز دست و پنجه نرم می‌کند.

با وجود این مشکلات هم، هنوز دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یک نقطه قوت برای این گوشی به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط:

گلکسی اس 20 اولترا در ششمین رتبه از بهترین دوربین گوشی قرار گرفت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر