گلکسی زد فولد ۴ از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند

Untitled-1.jpg

این روزها پتنتی از شرکت سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد در نسل بعدی گوشی تاشو گلکسی زد فولد از اثرانگشت زیر نمایشگر بهره‌مند خواهد شد.

شایعاتی که راجب گلکسی زد فولد 3 منتشر می‌شد در نهایت به وقوع نپیوست و اثرانگشت با دکمه پاور یکی شد و در نهایت این گونه به دست کاربران رسید. شاید بتوان گفت که دلیل این اتفاق فقط نمایشگر بود؛ چرا که صفحه‌نمایش ترکیبی از پلاستیک و شیشه است. اما حالا اخبار و شایعاتی در رابطه با پتنت سامسونگ مطرح شده است که براساس آن می‌توان گفت که گلکسی زد فولد ۴ با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر ارائه خواهد شد.

وب‌سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)تنت سامسونگ را تایید کرده و برای اولین بار وبسایت LetsGoDigital این خبر را رسانه‌ای کرد و تصاویر مربوط به این پتنت را منتشر کرد. در این تصاویر سنسور اثرانگشت بین صفحه کاور و صفحه اصلی قرار گرفته است. ازآنجاکه صفحه جلویی از پنل امولد معمولی استفاده می‌کند، نباید در تشخیص اثرانگشت مانند سایر تلفن‌های هوشمند مشکلی داشته باشد.

galaxy-z-fold-4-2-sided-fingerprint-sensor-1.webp
-

در تصاویر منتشر شده به‌ خوبی متوجه می‌شویم که محل قرار گیری این سنسور کجا خواهد بود. برای اینکه این سنسور دو طرفه باشد، یعنی زمانی که گوشی در حالت بسته یا باز است، بتوان از آن استفاده کرد؛ سامسونگ ایده جالبی ارائه داده و در بین این دو سنسور از یک فیبر مدارچاپی استفاده کرده تا از فشار وارد شده از هر دو طرف جلوگیری کند.

galaxy-z-fold-4-2-sided-fingerprint-sensor-2.webp
-

کمپانی سامسونگ در این طراحی خود از چند فناوری مختلف استفاده خواهد کرد و ترکیبی از حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک و نوری را به‌کار خواهد گرفت. نمایشگر جلویی می‌تواند از اسکرین اول و صفحه اصلی دوم استفاده کند. باید عملیات کالیبراسیون سنسور اثرانگشت اپتیکال روی صفحه اصلی نسبتا آسان باشد؛ اگرچه شاید مجبور شوید چند بار آن را انجام دهید.

در بررسی گلکسی زد فولد ۳ مشخص شد که سنسور اثرانگشت این دستگاه به‌خوبی کار می‌کند. درواقع، هیچ دلیلی وجود ندارد که سامسونگ این سنسور را با گزینه‌ای نوری یا اولتراسونیک تعویض کند؛ اما این امر می‌تواند باعث ایجاد تمایز میان گلکسی Z Fold 4 و نسخه‌های قبلی شود. همچنین، اگر سنسور زیر نمایشگر به گلکسی زد فولد ۴ اضافه شود، این دستگاه به اولین گوشی هوشمند منعطف جهان تبدیل می‌شود که چنین قابلیتی دارد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر