ایلان ماسک سیستم ماهواره‌ای آیفون را بهبود می‌بخشد

hgjghjf.jpg

شرکت فضایی ایلان ماسک با دریافت ۶۵ میلیون دلار از شرکت گلوبال‌استار، قصد ارسال ماهواره‌های جدید به مدار زمین به منظور تقویت سیستم ماهواره‌ای آیفون را دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری نولا، گلوبال‌استار در حال همکاری با شرکت اسپیس ایکس است تا به شرکت فضایی ایلان ماسک اجازه دهد ماهواره‌های جدیدی را به مدار زمین ارسال نماید. این ماهواره‌ها که به مالکیت گلوبال‌استار خواهند بود، در نهایت بهبود شبکه‌ی ارتباطی سیستم ماهواره‌ای آیفون را به ارمغان خواهند آورد. این سیستم که با نام "Emergency SOS via Satellite" شناخته می‌شود، در سال گذشته با معرفی آیفون ۱۴ به جمع محصولات اپل افزوده شد.

بر اساس جزئیات یک پرونده ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مشخص شده است که گلوبال‌استار ۶۴ میلیون دلار به اسپیس ایکس پرداخت خواهد کرد. این مبلغ در دوره‌ی زمانی میان سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به حساب اسپیس ایکس واریز می‌شود و ماهواره‌های جدید نیز در همین بازه‌ی زمانی به مدار زمین ارسال خواهند شد.

سیستم "Emergency SOS via Satellite" به ماهواره‌های آیفون این امکان را می‌دهد که به اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند و ارسال پیام‌های اورژانسی در مناطقی که شبکه‌ی موبایل معمولی ندارد، را فراهم نمایند. این سرویس تا کنون چندین نفر را از وقوع حوادث نجات داده است.

سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون با استفاده از ماهواره‌های گلوبال‌استار ارائه می‌شود و اپل اعلام کرده است که این سرویس به مدت دو سال به صورت رایگان ارائه خواهد شد. تاکنون به قیمت نهایی این سرویس اشاره نشده است.

مبلغ ۶۴ میلیون دلار که گلوبال‌استار به اسپیس ایکس پرداخت می‌کند، تنها بخشی از هزینه‌های مرتبط با ماهواره‌های مدار زمین می‌باشد. بخش دیگری از هزینه‌ی این ماهواره‌ها توسط اپل تأمین می‌شود؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که این شرکت قصد به دست آوردن درآمد از طریق ارائه‌ی این سرویس را داشته باشد. گلوبال‌استار نیز ۸۵ درصد از ظرفیت ماهواره‌های خود را به اپل واگذار می‌کند.

سرویس ماهواره‌ای آیفون در حال حاضر در کشورهایی از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، بریتانیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال در دسترس است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nola

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر