اختلال سرویس گوگل ادز رفع شده و کاربران پس از کلیک روی لینک تبلیغ، وارد سایت مورد نظر میشوند. هنوز مشخص نیست آیا تغییراتی از سوی گوگل در این زمینه اعمال شده یا رفع فیلتر صورت گرفته است؛ کارشناسان این حوزه گمانهزنیهای متفاوتی در این باره دارند.
از ابتدای هفته گذشته با سیاست جدید گوگل برای هدایت لینکهای تبلیغاتی سرویس گوگل ادز به تارنمایی که سالها پیش در ایران فیلتر شده، کسبوکارهای ایرانی با دردسر جدیدی رو به رو شدند. آنها که کانالهای بازاریابی خود همچون اینستاگرام را از ابتدای مهر ماه از دست داده بودند حال یکی دیگر از روشهای مارکتینگشان نیز با چالش مواجه شد.
«امیر آذری» مدیرعامل افراک با تایید رفع مشکل گوگل ادز در مصاحبهای گفت: «ما نیز ساعتی پیش این خبر امیدوارکننده را از مشتریان خود دریافت و آن را تست کردیم و دیدیم که خوشبختانه این موضوع صحت داشته و داستان به روال قبل بازگشته است.»
او هفته گذشته تنها دو راه را برای رفع مشکل گوگل ادز متصور بود، نخست رفع فیلتر از سوی ایران یا اینکه گوگل، تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگرداند. اما هنوز مشخص نیست که آیا شدت فیلترینگ کاهش یافته یا گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگردانده است.
اما از سویی دیگر، «میثم کیهانی» مدیر مارکتینگ سفرمارکت اعتقاد دارد مشکل گوگل ادز از سمت ایران رفع شده است: «از سمت گوگل ساختاری تغییر نکرده و همچنان برخی از لینکها مسیر قبلی را طی کرده و باز میشوند؛ از همین رو به نظر میرسد از داخل تغییراتی اعمال شده است.»
گفتنی است Google Ads یک بستر تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسبوکارها میتوانند برای معرفی خود به مشتریان از آن استفاده کنند. با استفاده از این سرویس در صورت جستجوی کلماتی در گوگل، تبلیغات شرکتها در صفحه اول نتایج به مخاطبین نمایش داده میشود.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: فیسیت
ثبت نظر