گوگل امکان حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه اخیر را برای اندروید منتشر کرد

google.jpg

بالاخره کمپانی گوگل امکان حذف تاریخچه جستوجوهای 15 دقیقه اخر را برای اندروید ارائه کرد. قرار بود مدت‌ها پیش کاربران اندرویدی به این قابلیت دسترسی داشته باشند اما حالا این کمپانی تصمیم گرفته تا در هفته‌های آتی تمام کاربران سراسر جهان را به این قابلیت مجهز کند.

برای اولین بار این قابلیت توسط «میشال رحمان» سردبیر XDA Developers کشف و ارائه شد. البته گوگل خیلی وقت پیش موضوع ارائه این نسخه برای اندروید مطرح کرد. قابلیت حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه اخیر به خصوص به کار آن گروه از کاربرانی‌ می‌آید که قصد دارند گوشی خود را با اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارند.

گوگل اولین بار در رویداد I/O 2021 این ویژگی را معرفی کرد و قرار بود در ماه جولای ۲۰۲۱ برای کاربران اپ iOS گوگل ارائه شود و پس از آن در همان سال ۲۰۲۱ به دست کاربران اندروید برسد. این امکان از مدت‌ها قبل در دسترس کاربران iOS قرار گرفته بود اما به دلایلی نامشخص، عرضه آن برای کاربران اندروید به تاخیر افتاد. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد ارائه امکان حذف تاریخچه جستجوی ۱۵ دقیقه گذشته برای کامپیوترهای دسکتاپ را هم دارد یا خیر؛ چرا که در پستی که در ماه می ارائه شده بود، به پلتفرم‌های دیگری که امکان دریافت این ویژگی را دارند اشاره‌ای نشده بود و گوگل تنها به این موضوع بسنده کرده بود که این ویژگی برای اپ‌های اندروید و iOS عرضه می‌شود.

photo_2021-07-16_09-35-46-1024x576.jpg
-

برای این که بررسی کنید که این قابلیت برای شما هم ارائه شده یا خیر باید اپلیکیشن اندروید گوگل را روی موبایل خود باز کرده و سپس تصویر پروفایل خود را لمس کنید. پس از آن به دنبال گزینه‌ای به نام «Delete last 15 min» بگردید.

گوگل البته پیش از این هم راهکارهایی برای حذف خودکار اطلاعات تاریخچه جستجو به صورت خودکار در بازه‌های زمانی ۳، ۱۸ و ۳۶ ماهه را ارائه کرده بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر