تاخیر گوگل در ارائه چت بات گوگل بارد

hjklil.jpg

اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی از نقض حریم خصوصی مردم، اجازه نداده است تا چت‌بات بارد از گوگل در اختیار کاربران قرار بگیرد.

با توجه به گزارش گیزموچاینا، گوگل به دلیل نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی، انتشار چت‌بات بارد را در اتحادیه اروپا به تأخیر انداخته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال رشد است و ChatGPT به عنوان رهبر فعلی در بازار، تجربهٔ یک رشد انفجاری را تجربه کرده است.

در حال حاضر، چت‌بات‌های هوش مصنوعی هنوز به عنوان ابزاری قابل اعتماد در نظر گرفته نمی‌شوند؛ اما برای بسیاری از مردم فرآیند روزمره را ساده‌تر می‌کنند. با وجود تمام مزایا، این چت‌بات‌ها ممکن است آسیب‌پذیر باشند و اطلاعات حساس را فاش کنند. به همین دلیل، برخی از شرکت‌ها از جمله اپل و سامسونگ در ماه‌های اخیر استفاده از چت‌بات‌ها را برای کارکنانشان ممنوع کرده‌اند.

اتحادیه اروپا که به طور کلی رویکردی سختگیرانه درباره صنعت فناوری دارد، در این باره نیز تدابیری اتخاذ کرده است؛ زیرا به خوبی از خطرات هوش مصنوعی آگاه است. به علت این سختگیری‌ها، گوگل تصمیم گرفته است تا موقتاً چت‌بات بارد را در این قاره منتشر نکند.

نهاد رگولاتوری اروپا اعلام می‌کند که برای تضمین حفاظت از حریم خصوصی کاربران، اطلاعات کافی درباره گوگل دریافت نکرده است تا مطمئن شود که چت‌بات بارد قادر به محافظت از حریم خصوصی کاربران است. این نهاد نگران روش جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات کاربران، از جمله نام، ایمیل و آدرس IP آن‌ها است.

گوگل اعلام می‌کند که به حفاظت از حریم خصوصی کاربران متعهد است و همکاری با اتحادیه اروپا را در جهت برطرف کردن نگرانی‌ها ادامه خواهد داد. همچنین، هنوز تاریخ انتشار چت‌بات بارد برای کاربران اروپایی توسط گوگل اعلام نشده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر