گوگل پس از حدود ۱۰ سال تصمیم گرفته تا لوگوی نمادین حرف "G" خود را با سبک طراحی مدرنتری هماهنگ کند. این تغییر، بخشی از تلاش گوگل برای بهروزرسانی هویت بصری خود با استفاده از زبان طراحی جدید است.
تغییرات جدید در لوگوی گوگل
طبق گزارش 9to5google گوگل اولین بار در اول سپتامبر ۲۰۱۵ از لوگوی G خود رونمایی کرد. این لوگو که به شکل حرف اول نام شرکت طراحی شده بود، به سرعت به یکی از نمادهای اصلی گوگل تبدیل شد. اما اکنون و پس از تقریباً یک دهه، گوگل تصمیم گرفته تغییراتی در این نماد ایجاد کند. البته این تغییر بیشتر در رنگها و بافتهای بهکار رفته است و فرم کلی لوگو همچنان حفظ میشود.
در طراحی جدید، دیگر خبری از تقسیم دقیق رنگها به چهار بخش جداگانه نیست. به جای آن، رنگهای نمادین گوگل (آبی، قرمز، زرد و سبز) به شکلی نرمتر و پیوستهتر با یکدیگر ادغام شدهاند و حالتی شبیه به یک بوم نقاشی را ایجاد کردهاند. این تغییرات باعث شده تا لوگو حس پویایی و مدرنی بیشتری پیدا کند و هماهنگی بهتری با گرادیانهای مورد استفاده در هوش مصنوعی جمینای گوگل داشته باشد.

این نسخه جدید از لوگوی گوگل اکنون در اپلیکیشن گوگل برای iOS در دسترس است و بهتازگی در نسخه بتای ۱۶.۱۸ اپلیکیشن گوگل برای اندروید نیز در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است.
آینده لوگوهای دیگر گوگل
در حالی که لوگوی اصلی شش حرفی گوگل تغییری نکرده، هنوز مشخص نیست که سایر لوگوهای سرویسهای این شرکت مانند کروم و Maps نیز بهروزرسانی خواهند شد یا نه. برخی از این سرویسها ممکن است برای هماهنگی بیشتر با زبان طراحی جدید گوگل به تغییرات بیشتری نیاز داشته باشند.
افشای اتفاقی جزئیات طراحی Material 3 Expressive
گوگل بهتازگی بهطور تصادفی بخشی از زبان طراحی جدید خود با نام "Material 3 Expressive" را فاش کرده است. انتظار میرود که این زبان طراحی در کنفرانس Google I/O 2025 بهطور رسمی رونمایی شود.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: 9to5google.com
ثبت نظر