گوگل عرضه عمومی چت‌بات هوش مصنوعی Bard را برای رقابت با ChatGPT آغاز کرد

ghfgjyf.JPG

گوگل بالاخره چندین هفته پس از رونمایی از چت‌بات Bard که هدف آن رقابت با ChatGPT و بینگ چت مایکروسافت است، از عرضه این مدل زبانی هوش مصنوعی خبر داد. البته درحال‌حاضر همه کاربران نمی‌توانند با «بارد» حرف بزنند؛ چرا که این چت‌بات فعلاً به‌صورت محدود عرضه عمومی شده است.

به‌گزارش تک‌کرانچ، گوگل می‌گوید کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می‌توانند با مراجعه به آدرس bard.google.com به فهرست انتظار بپیوندند. این شرکت متذکر شده است که بارد یک پروژه آزمایشی مقدماتی است که به شما اجازه می‌دهد از یک هوش مصنوعی زایا بر پایه LaMDA استفاده کنید.

معاونان بخش محصول و تحقیقات گوگل در پستی در وبلاگ این شرکت می‌گویند: «برای بهبود بهره‌وری، تسریع ایده‌پردازی و ارضای حس کنجکاوی خود می‌توانید از بارد استفاده کنید. می‌توانید از بارد بخواهید در دستیابی به هدف مطالعه کتاب‌های بیشتر در سال پیش رو شما را راهنمایی کند، یا مفاهیم فیزیک کوانتوم را به زبان ساده برایتان توضیح بدهد یا با ارائه چیدمان یک پست وبلاگی خلاقیت شما را تحریک کند.»

Press_Copy_-_for_social__blog_As.jpg.webp
-

گوگل: پاسخ‌های بارد می‌توانند غیردقیق باشند

این غول فناوری در پست خود تصاویری را از نمونه پاسخ‌های بارد به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر می‌توانیم ببینیم که گفت‌وگو با این هوش مصنوعی از طریق یک کادر خالی انجام می‌شود که زیر آن نوشته شده است: «بارد ممکن است اطلاعات غیردقیق یا اهانت‌آمیزی را نشان دهد که نشان‌دهنده دیدگاه‌های گوگل نباشد.»

برخلاف بینگ چت و ChatGPT، در تصاویر نمونه گوگل به‌نظر نمی‌رسد که بارد کلمه‌به‌کلمه پاسخ‌ها را بنویسد؛ چرا که جواب‌ها به یک‌باره ظاهر می‌شوند، اما این شرکت می‌گوید عملکرد مدل آن‌ها شبیه سایر مدل‌های هوش مصنوعی مولد است. به‌عبارت دیگر، این مدل هم کلمه بعدی خود را براساس کلمات قبلی حدس می‌زند.

در پایین هر جواب هم چند گزینه وجود دارد. می‌توانید پاسخ سؤال خود را تأیید یا رد و همچنین گفت‌وگو را از نو آغاز کنید. به‌علاوه، دکمه‌ای تحت عنوان Google It دیده می‌شود که اجازه می‌دهد همان سؤال را به شکل مرسوم از موتور جستجوی این شرکت بپرسید.

چت‌بات گوگل در مرحله فعلی جدا از موتور جستجوی این شرکت به‌نظر می‌رسد و برای پاسخ‌های خود مرجع معرفی نمی‌کند. درنتیجه، این عملکرد می‌تواند با مشکل سرقت ادبی و انتقاد وب‌سایت‌هایی مواجه شود که این شرکت ممکن است از اطلاعات آن‌ها برای پاسخ‌گویی مستقیم به سؤالات بهره می‌گیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر