مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی؛ گوگل هزاران دلار به رسانه‌ها می‌دهد

apple.jpg

گوگل مبلغ هزاران دلار را به رسانه‌های مختلف پرداخت می‌کند تا از هوش مصنوعی این شرکت برای نگارش محتوا بهره‌مند شوند.

گوگل به‌صورت خصوصی با برخی از ناشران همکاری کرده و از ابزارهای جدید هوش مصنوعی خود برای انتشار مقالات استفاده نموده است.

بر اساس گزارش Adweek، اینترنتی جستجوگر بزرگ هزاران دلار به ناشران کوچک پرداخت می‌کند که این اقدام به نظر می‌رسد بخشی از Google News Initiative (GNI) باشد، یک برنامه ۶ ساله که منابع مالی مربوط به پروژه‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای و ابزارهای راستی‌آزمایی را برای حوزه خبررسانی تامین می‌کند. این گام به سوی ابزارهای انتشار محتوا مبتنی‌بر هوش مصنوعی، یک تحول جدید و گفتگوبرانگیز به‌نظر می‌رسد.

گوگل فعلاً تنها با تعداد محدودی از ناشران کوچک همکاری کرده است تا از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا بهره‌مند شوند.

Adweek اظهار داشته است: "ابزارهای آزمایشی هوش مصنوعی به ناشران با منابع مالی و انسانی محدود امکان می‌دهد با نمایش، خلاصه‌سازی و انتشار گزارش‌هایی که سایر سازمان‌ها مانند آژانس‌های دولتی و رسانه‌های خبری به تازگی منتشر کرده‌اند، محتوای بیشتری را با روشی کارآمدتر تولید کنند."

google-pays-publishers

هنوز مقدار دقیق پرداختی گوگل به ناشران مشخص نیست، اما بر اساس گزارش Adweek، دستمزدی پنج رقمی مطرح شده است. این ناشران با انتشار حداقل سه مقاله در روز، یک خبرنامه هفتگی و یک کمپین بازاریابی ماهانه با ابزار هوش مصنوعی گوگل همکاری کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد ناشران مشارکت‌کننده با گوگل نیازی به فاش‌سازی استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار اخبار نداشته باشند، و همچنین به وب‌سایت‌های منبع داده نمی‌شود که داده‌های خود را برای نگارش و انتشار خبرها با هوش مصنوعی در سایت‌های دیگر استفاده کرده‌اند.

براساس گزارشها، خبرهای تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل از سیستم رنگی برای نمایش قابلیت اطمینان هر بخش از محتوا استفاده می‌کند تا ویراستاران انسانی بتوانند قبل از انتشار نهایی، متن را راحت‌تر بازبینی کنند.

Adweek اعلام کرده است: "گوگل در حال انجام مراحل اولیه‌ی بررسی ایده‌ها برای ارائه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی به ناشران است تا به روزنامه‌نگاران در انجام کارهایشان کمک کند."

هنوز مشخص نشده که همکاری گوگل با ناشران برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید اخبار به چه نتیجه‌ای خواهد رسید و آیا این شرکت طبق برنامه‌ریزی خود پیش می‌روید یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: adweek

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر