گوگل پیکسل 6 پرو با تراشه‌ی وایت چپل اختصاصی گوگل معرفی می‌شود

گوگل پیکسل 6 پرو.jpg

گفته می‌شود که گوگل در پرچم‌دار امسال خود، یعنی گوگل پیکسل 6 پرو از تراشه‌ی اختصاصی وایت چپل بهره خواهد برد که قدرت آن با پردازنده‌ی اسنپدراگون 870 برابری می‌کند.

امسال منتظر رونمایی از گوشی‌های سری 6 پیکسل هستیم؛ گوشی‌هایی که در نوع خود اهمیت زیادی برای گوگل دارند. یکی از دلایلی اهمیت این گوشی‌ها، احتمال تجهیز آن‌ها به پردازنده‌ی اختصاصی گوگل، و دلیل دیگر بازگشت مدل Pro است که بعد از گوگل پیکسل سری 4 جای خالی آن احساس می‌شد. از طرفی رندرهای جدیدی که از این گوشی‌ها منتشر شده، طراحی متفاوت آن را نمایش می‌دهد، این در حالی است که پیکسل 1، 2 و 3 طراحی کاملاً مشابهی داشتند. این طراحی در پیکسل 4 و 5 اما تغییر کرد. گوگل حالا در خصوص پیکسل 6 طراحی متفاوتی را اعمال خواهد کرد.

مهم‌ترین نکته در خصوص گوگل پیکسل 6، احتمال تجهیز آن به پردازنده‌ی اختصاصی گوگل با نام Whitechapel است. این تراشه اولین تراشه‌ی اختصاصی گوگل خواهد بود و احتمالاً منجر به رقم خوردن عصر جدیدی در صنعت گوشی برای گوگل خواهد شد.

بنا به شایعاتی که درباره‌ی این پردازنده مطرح می‌شود، چیپست جدید گوگل با کد نام Whichapel، یک تراشه با معماری 5 نانومتری خواهد بود که ادعا می‌شود عملکرد آن نزدیک به پردازنده‌ی اسنپدراگون 870 است. اگرچه این پردازنده‌ی گوگل ضعیف‌تر از اسنپدراگون 888 کوالکام خواهد بود اما یک تراشه‌ی واقعاً قدرتمند است که چنین چیزی را از گوگل انتظار نداشتیم. اسنپدراگون 870 از نظر عملکردی بهتر از اسنپدراگون 865+ است اما با اسنپدراگون 765G فاصله‌ی بسیار زیادی دارد، پردازنده‌ای که در گوگل پیکسل 5 به کار رفته بود. به هر ترتیب واضح است که گوگل قصد ندارد رقیبی برای اسنپدراگون 888 ارائه دهد. البته باید اشاره کنیم که این تراشه صرفاً در مدل پرچم‌دار این گوشی، یعنی گوگل پیکسل 6 پرو به کار خواهد رفت.

این تراشه با بهره گیری از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و پردازنده‌ی گرافیکی Mail عملکرد خوبی را ارائه خواهد کرد اما در این لحظه نمی‌دانیم که از چه مدل پردازنده‌ی گرافیکی در گوگل پیکسل 6 پرو استفاده خواهد شد.

از جمله مشخصات احتمالی گوگل پیکسل 6 پرو می‌توانیم به نمایشگر 6.67 اینچی از نوع QHD+ با رفرش ریت 120 هرتزی اشاره کنیم. این در حالی است که گوگل پیکسل 6 از نمایشگر با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتزی بهره خواهد برد. گویا هر دو این گوشی‌ها هم به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهند شد. ضمناً گفته می‌شود که این گوشی‌ها از سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی پیروسکوپی با زوم 5 برابری و یک لنز اولتراواید بهره خواهد برد. این دوربین از قابلیت اصلاح رنگ هم بهره خواهند برد.

گوگل پیکسل 6 و 6 پرو در ماه اکتبر رونمایی خواهند شد. البته ممکن است به دلیل مشکل کمبود تراشه، این رونمایی به نوامبر موکول شود.

اخبار مرتبط:

رندرهای جدید و مشخصات پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر