گوگل با تغییر نام بارد به Gemini، چت‌بات ChatGPT را به چالش می‌کشد

gmini.jpg

گوگل به‌تازگی نام چت‌بات بارد خود را به Gemini تغییر داد و اپلیکیشن اختصاصی آن برای اندروید را نیز منتشر کرد. همچنین، غول موتور جستجو Gemini Ultra 1.0 را به‌‎عنوان بزرگ‌ترین و تواناترین نسخه از مدل زبانی بزرگ خود در اختیار کاربران قرار داده است.

گوگل با معرفی رسمی Gemini، پلتفرم هوش مصنوعی یکپارچه‌ای که تلاش‌های قبلی شرکت مانند چت‌بات بارد و هوش مصنوعی Duet را تجمیع می‌کند، گام بزرگ بعدی را در اصلاح استراتژی هوش مصنوعی خود برداشته است. با تغییر نام تجاری و تقویت این سرویس‌ها تحت نام Gemini، گوگل قصد خود را روشن می‌کند. این شرکت در حوزه هوش مصنوعی اعلام حضور می‌کنند و همین امر محبوبیت چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را به چالش می‌کشد.

شما می‌توانید اپلیکیشن Gemini را پس از نصب به‌عنوان دستیار پیش‌فرض گوشی خود تنظیم کنید. به عبارت دیگر، این برنامه جایگزین Google Assistant می‌شود. گوگل در چند ماه اخیر تصمیمات زیادی درباره دستیار هوشمند خود گرفته است و ظاهراً که به Gemini به‌عنوان آینده این بخش نگاه می‌کند.

گوگل با تغییر نام بارد به Gemini چت‌بات ChatGPT را به مبارزه می‌طلبد.

سیسی هسیائو، مدیر بارد که حالت نام آن به Gemini تغییر یافته، می‌گوید: فکر می‌کنم این تغییر قدم اولیه بسیار مهمی برای ساخت یک دستیار هوش مصنوعی واقعی است. Gemini امکان ایجاد مکالمه‌ای، چندوجهی و مفیدتر از همیشه را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های پیشرفته Gemini

Bard_Gemini_Hero.width-1600.format

تغییر نام به Gemini مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را به همراه دارد که قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل را به تعاملات متنی، صوتی و تصویری گسترش می‌دهد. Gemini قرار است با برنامه‌ای اختصاصی برای کاربران اندروید و ترکیب‌شدن با برنامه گوگل برای کاربران اپل، دردسترس‌تر و کاربرپسندتر شود. برای اینکه اهمیت Gemini برای شما روشن شود، گفتنی است که غول موتور جستجو در بالای اپلیکیشن موبایل Gemini از دکمه‌ای استفاده کرده که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت برنامه خود را از جستجو (Search) به Gemini تغییر دهند.

در قلب پیشنهادات جدید، Gemini اولترا می‌درخشد که از طریق سطح AI Premium اپلیکیشن Google One دردسترس است. با هزینه ماهانه 20 دلار، کاربران به ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی، در کنار مزایای معمول Google One مانند فضای ذخیره‌سازی ابری اضافی، دسترسی پیدا می‌کنند. این ویژگی Gemini را به رقیبی قوی برای ChatGPT Plus تبدیل می‌کند و مجموعه‌ای جامع‌تر را با همان قیمت ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با القای شخصیتی جدید، جمینی را متمایز کند. هدف هم این است که فراتر از لحن خنثی معمول تعاملات هوش مصنوعی حرکت کند و تجربه‌ای جذاب‌تر و پویا را به کاربران ارائه دهد. جمینی امیدوار است با درک نیاز کاربر و واکنش شخصیتی، فضایی منحصربه‌فرد در چشم‌انداز چت‌بات هوش مصنوعی ایجاد کند.

علیرغم پیشرفت‌ها، هنوز شک و تردید در مورد توانایی تشخیص مدلهای زبان بزرگ مانند Gemini از سایرین، مانند ChatGPT وجود دارد. چالش واقعی گوگل مربوط به نمایش دقیق پیشرفت‌ها و متقاعدکردن کاربران است.

راه‌اندازی جمینی از ایالات متحده شروع می‌شود و بعداً به منطقه آسیا و اقیانوسیه گسترش می‌یابد. جامعه هوش مصنوعی و کاربران در سراسر جهان مشتاق هستند که ببینند این رقیب جدید در برابر بازیکنان مطرحی مانند ChatGPT چگونه عمل می‌کند. تعهد گوگل به نوآوری در هوش مصنوعی از طریق جمینی، فصلی هیجان‌انگیز در داستان در حال تکامل هوش مصنوعی رقم می‌زند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر