گوگل اینترنت برخی از کارمندانش را قطع می‌کند!

گوگل.jpg

با هدف کاهش خطر حملات سایبری، گوگل قصد دارد دسترسی برخی از کارمندان خود به اینترنت را محدود کند.

این شرکت از روز گذشته یک طرح آزمایشی جدید را به اجرا درآورده است که بر اساس آن، دسترسی بعضی از کارمندان به اینترنت محدود خواهد شد. ابتدا گوگل ۲٬۵۰۰ نفر از کارمندان خود را برای شرکت در این طرح انتخاب کرده بود. اما پس از دریافت بازخوردها، طرح را اصلاح کرد تا به کارمندان امکان دهد درخواست خروج از این طرح را ثبت کنند. همچنین کارمندان دیگر نیز در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت داوطلبانه وارد این طرح جدید گوگل شوند.

بر اساس گزارش CNBC و با ارجاع به منابع آگاه، گوگل اتصال اینترنت را در سیستم‌های کارمندان مورد بحث قطع می‌کند. این سیستم‌ها صرفاً به ابزارها و وب‌سایت‌های داخلی تحت مالکیت گوگل مانند گوگل درایو و جیمیل دسترسی خواهند داشت. کارمندانی که نیاز قطعی به اتصال به اینترنت دارند، از این طرح مستثنی خواهند بود.

همچنین، گوگل قصد دارد دسترسی روت را برای برخی از کارمندان خود غیرممکن کند. این به این معناست که کارمندان مورد بحث امکان اجرای دستورات اداری یا کارهایی مانند نصب نرم‌افزار را نخواهند داشتند.

بر اساس اسناد داخلی، اقدامات جدید گوگل تلاشی برای کاهش خطر حملات سایبری به کارمندان خود است. در بخشی از این اسناد آمده است که کارمندان گوگل هدف مکرری برای حملات سایبری هستند.

این تدابیر و قدم‌های امنیتی گوگل، به منظور جلوگیری از نفوذ هکرها به دستگاه‌ها و کامپیوترهای کارمندان انجام شده است، که ممکن است به داده‌ها و اطلاعات حساس کاربران دسترسی یابند. قطع دسترسی به اینترنت، تضمین می‌کند که مهاجمان سایبری نمی‌توانند از راه دور کدهای خطرناکی را اجرا کنند یا داده‌ها را به سرقت ببرند.

این طرح جدید گوگل در حال اجراست و به‌منظور مواجهه با حملات سایبری پیچیده‌تری که به شرکت‌های صنعت فناوری وارد می‌شود، انجام شده است. به‌علاوه، شرکت مایکروسافت نیز هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که هکرهای چینی به ایمیل‌های ۱۲ آژانس دولتی آمریکا و اروپا، از جمله وزارت خارجه ایالات متحده، نفوذ کرده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnbc

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر