فروش فوق‌العاده ویژن پرو اپل؛ ۱۸۰ هزار واحد در ۳ روز

hjkjgyjyj.jpg

تحلیلگر مشهور اظهار کرده است که اپل در سه روز توانسته است بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار دستگاه از هدست ویژن پرو را پیش‌فروش کند.

در هفته‌های اخیر، اپل با معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، مرکز توجه رسانه‌های فناوری بوده و هر روز شاهد انتشار اطلاعات جدید درباره این محصول بوده‌ایم.

مینگ‌چی کوئو، یک تحلیلگر مطرح، نظر خود را در خصوص حجم فروش ویژن پرو اعلام کرده و این نشان می‌دهد که این دستگاه با تقاضای قوی مخاطبان مواجه شده است.

به گفته مینگ‌چی کوئو، اپل در اولین دوره پیش‌فروش ویژن پرو، تعدادی میان ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار واحد از این هدست واقعیت ترکیبی را به فروش رسانده است. او اظهار داشته که موجودی ویژن پرو، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، فوراً پس از فعال‌شدن امکان ثبت سفارش‌ها به اتمام رسیده و در حال حاضر مدت زمان تحویل به مشتریان حدوداً پنج تا هفت هفته طول می‌کشد.

با توجه به نظر مینگ‌چی کوئو، اتمام موجودی اولیه ویژن پرو و افزایش زمان عرضه این محصول در نگاه اول مثبت به‌نظر می‌آید، اما همزمان موجب نگرانی شده است؛ زیرا تاریخ ارسال هدست واقعیت ترکیبی اپل به مشتریان تا ۴۸ ساعت پس از شروع پیش‌فروش بدون تغییر باقی مانده است. به‌عبارت دیگر، احتمالاً تقاضا برای ویژن پرو پس از ثبت سفارش‌ها از سوی طرفداران اپل و کاربران حرفه‌ای به‌سرعت کاهش یافته است.

Apple-WWCD23-Vision-Pro-rotation

موجودی مدل‌های محبوب آیفون نیز به‌سرعت پس از شروع پیش‌فروش تکمیل می‌شود و زمان تحویل این محصول به مشتریان تنها چند ساعت پس از ثبت سفارش‌ها، به چند هفته افزایش می‌یابد.

برخلاف ویژن پرو، در مورد آیفون‌ها معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از فعال‌شدن امکان پیش‌خرید، شاهد افزایش ثابت زمان تحویل به مشتریان هستیم، که نشان‌دهنده است که حتی پس از فروش اولیه، تقاضا برای خرید این محصولات همچنان در حال افزایش است.

شرکت‌های حاضر در زنجیره‌ی تأمین اپل، ازجمله لاکس‌شر، در سال جدید اقدام به اضافه‌کاری خواهند کرد تا تقاضای موجود را برآورده سازند و این نشان‌دهنده است که تقاضا برای ویژن پرو بهتر از انتظار است.

لاکس‌شر از زمان شروع تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل به‌طور تمام‌وقت اقدام به اضافه‌کاری نموده است تا تأثیر راندمان کنونی خطوط تولید را جبران کند. به‌عبارت دیگر، هنوز هم فضایی برای بهبود فرآیند تولید این محصول وجود دارد.

به‌طور مطابق نظر مینگ‌چی کوئو، حتی اگر دستیابی به رکورد فروش ۵۰۰ هزار واحد ویژن پرو در سال ۲۰۲۴ برای اپل چالشی بزرگ نباشد، اما با توجه به اینکه پس از فروش اولیه ممکن است تقاضا برای خرید این هدست کاهش یابد، برای دستیابی به آمار دقیق‌تر، لازم است داده‌های بازارهای مختلف و به‌روزرسانی برنامه‌های اپل با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

اپل دارای پایگاه کاربری بسیار بزرگی با بیش از ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال است و در صورتی‌که فقط حدود ۰٫۰۰۷ درصد از این افراد تمایل به خرید ویژن پرو داشته باشند، فروش این محصول می‌تواند با پیش‌بینی‌ها همخوانی داشته باشد. هزینه هدست واقعیت مجازی اپل ۳٬۵۰۰ دلار است که در مقایسه با هزینه هدست‌های رقبا مانند کوئست ۳ یا کوئست پرو، بسیار بالا به‌نظر می‌رسد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: medium.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر