هم‌اندیشی سازمانی و دانشگاهی نصر فارس برگزار شد

nasr

هم‌اندیشی سازمانی و دانشگاهی دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فارس با هدف اتصال صنعت به دانشگاه برگزار شد.

در این گردهم‌آیی که کمیسیون نرم افزار و تجارت الکتورنیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان میزبان و دکتر خیامی مدیریت دانشگاه صنعتی، دکتر خون‌جوش نماینده دانشگاه شیراز و دکتر صفاری مدیریت دانشگاه آزاد شیراز و بسیاری از مدیران کسب و کارهای حوزه تکنولوژی آمدند گرد هم آمدند.

در همان ابتدا جلسه جناب درجه رئیس کمیسون نرم‌افزار و تجارت الکترونیک به موضوعات و مشکلات مختلف حوزه صنعت پرداختند که شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در استان فارس به دلیل کمبود نیرو متخصص درگیر یکسری مشکلاتی شده‌اند که هزینه‌ بردار بوده و در امر زمان نیز شرکت‌های مختلف دچار اسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند.

در ادامه این هم‌اندیشی نماینده‌های دانشگاهی زمان را به صنعت‌گران سپردند تا بیشتر از دغدغه این عزیزان مطلع شوند هر چند که خود این بزرگواران بر بسیاری از این مشکلات آگاهی لازم را داشتند. چرا که در ادامه متجه این موضوع شدیم.

مدیریت محترم پلتفرم ویراویراست در ابتدا مشکلات و درگیری‌های خود را بیان کرند؛ جناب رحمانی به سراغ نیرو انسانی رفتند و خاطر نشان کردند که از زمان ثبت آگهی تا زمان استخدام نیرو متخصص چیزی حدود سه ماه زمان صرف خواهد شد و اگر در همین مدت اقدام به آموزش نیرو کارآموز صورت گیرد نیز ممکن است در پایان با توجه به هزینه انجام شده خروجی صحیحی نداشته باشد.  

photo_2024-06-18_18-30-08
-

جناب صادقی نژاد نیز در ادامه به عنوان هم‌بنیان‌گذار پلتفرم خدمت از ما به صحبت پرداختند و اعلام موافقت کردند با روند کارآموزی چرا که خروجی بسیار مناسبی از آن دریافته‌اند؛ در ادامه صحبت‌ها اشاره شد که دانشگاه خیلی راحت می‌تواند افرادی که به دنبال یادگیری یا هدف خاصی هستند را به تیم‌ها و مجموعه‌های مختلف معرفی کنند تا خیلی راحت‌ بتوانند هم این افراد صاحب شغل مورد نظر خود باشند و هم صنعت‌گران بتوانند به راحتی خروجی مورد نظر خود را دریافت کنند.

محمد حسین فرشاد مدیر تیم آی‌تن با نظری کاملا متفاوت که دانشگاه پرورش دهنده افراد برای بازار کار نیست و ماهیت دیگری دارد، اشاره کرد که امروزه تمامی دانشجویان به دنبال بازار کار در ایران نیستند و هدف‌های خود را جور دیگری تصور می‌کنند و باید در دانشگاه هدف‌ها را از طرق اساتید پیش‌ببریم تا بتوانند از همان ابتدا دانشجو را با ذهنیت بازار کار پرورش دهند.

دکتر خیامی نماینده محترم دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به تمامی نکاتی که عزیزان بیان‌ کردند، اعلام کردند که در دانشگاه بخشنامه‌ای به اسم مهارت، افزایش اشتغال پذیری وجود دارد که در بخش ارتباط با صنعت تمامی دانشگاه‌ها قابل پیگیری است که صنعت‌گران باید به این مجموعه مراجعه کنند.

photo_2024-06-18_18-30-13
-

دکتر خون‌جوش موسس مجموعه ابردراک و نماینده دانشگاه شیراز بیان‌ کردند که ماهیت دانشگاه‌ها پرورش دانشجو برای بازار کار نیست چرا که در تمامی دانشگاه‌های دنیا روند به همین شکل است، اما هستند دانشگاه‌هایی در کانادا یا آلمان یا .... که فقط برای این امر ارائه فعالیت می‌کنند.

موضوع بعدی که اشاره شد بحث پرداخت حقوق و دستمزد بود که بسیاری از دانشجویان مخصوصا در حوزه کامپیوتر می‌توانند درآمدهای بالایی را تجریه کنند و شاید افراد متخصص به دنبال کار در بازار صنعتی ایران نباشند. اما مهم‌ترین بخش صحبت دکتر خون‌جوش زمانی بود که بله بسیاری از دانشجویان خوب و مستعد بازار کار هستند که هنوز با بازار کار آشنا نشدن و باید صنعت‌گران به دانشگاه بیایند و ارتباط نزدیک‌تری با دانشجویان برقرار کنند.

دکتر صفاری به عنوان مدیر مجموعه دانشگاه آزاد، صنعتگر و یکی از اعضا هیئت مدیره سازمان نظام صنفی در جمع بندی گفت و گو، خاطر نشان کردند که ورودی دانشگاه آزاد شیراز در سال گذشته 1000 نفر بوده که بسیاری این رشته را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند و مهم‌ترین مسئله‌ای که در بازار کار ایران دوست ندارند فعالیت کنند مسئله مالی است.

جناب درجه برای جمع‌بندی تمامی صحبت‌ها که در جلسه بیان شد در پایان به صحبت پرداختند و قرار بر این شد که با همکاری دانشگاه‌ها صنعتگران بتوانند رویدادهای آموزشی محور برگزار کنند و همچنین بنا شد که صنعتگران بتوانند بسته های آموزشی منطبق بر نیازهای بازار را ارائه نمایند تا شاید بخشی از دغدغه های اولیه جذب نیرو بهبود یابند. در نهایت نیز بنا شد که در تابستان مقدمات برگزاری یک رویداد تخصصی ارتباط صنعت فناوری اطلاعات با دانشگاه انجام شود تا بتوان یک رویداد تخصصی و جذب محور را در شروع سال تحصیلی جدید با همت چندین دانشگاه و سازمان نصر فارس رقم زد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: فیسیت

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر