جدایی از هواوی به نفع آنر؛ آنر لایسنس ویندوز 10 مایکروسافت را بدست آورد

آنر.jpg

بعد از جدایی آنر از هواوی، حالا این شرکت توانسته است لایسنس ویندوز 10 مایکروسافت را بدست بیاورد. بنابراین لپ تاپ‌های این شرکت با سیستم عامل ویندوز 10 راهی بازار خواهند شد.

پس از اعمال تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی، این کمپانی تصمیم گرفت تا برای بقا و فراهم شدن شرایط همکاری آنر با تامین کنندگان آمریکایی، از این زیربرند خود جدا شود و عملاً آنر را بفروشد.

حالا امروز وب سایت ChinaDaily reports اعلام کرده است که حالا آنر می‌تواند لایسنس ایمن برای ویندوز 10 مایکروسافت را دریافت کند، به این معنا که از این به بعد آنر می‌تواند لپ تاپ‌های خود را به صورت جهانی با سیستم عامل ویندوز 10 عرضه کند. این در حالی است که به دلیل تحریم‌های آمریکا، هواوی در نظر داشت تا لپ تاپ‌های خود را با سیستم عامل هارمونی که مبتنی بر اندروید است، راهی بازار کند اما استفاده از این سیستم عامل چندان ایده‌آل نیست و می‌تواند فروش لپ تاپ‌های این شرکت در سطح جهانی را دچار مشکل کند.

درواقع در ماه نوامبر بود که هواوی زیربرند آنر را به کنسرسیوم چینی با بیش از 30 نماینده و فروشنده، واگذار کرد. به واسطه‌ی همین کار، آنر توانست یک قرارداد همکاری جهانی با مایکروسافت به امضا برساند. در نتیجه‌ی همین قرارداد، آنر حالا می‌تواند لپ تاپ‌های خود را رسماً با سیستم عامل ویندوز 10 راهی بازار جهانی کند. آنر امیدوار است که این قرارداد بتواند راه را برای همکاری با سایر کمپانی‌های آمریکایی مانند کوالکام، باز کند. البته به نظر می‌رسد که در حال حاضر هم مذاکرات آغاز شده است.

مدیرعامل آنر، Zhao Ming، در این خصوص چنین توضیح داده است:

آنر برای دستیابی به قرارداد همکاری با مایکروسافت بسیار خرسند است. به واسطه‌ی پیشرفت سیستم عامل و تکنولوژی‌ها، ما کامپیوترهای مصرفی کاربران را با طراحی عالی، عملکرد قدرتمند و تجربه‌ی کاربری بسیار خوب ارائه خواهیم کرد. آنر کاربران را در مرکز توجه قرار می‌دهد و با نگرشی کاملاً باز، با به صورت جهانی با شرکای صنعتی همکاری کند.

-

در آخر باید اشاره کنیم که انتظار داریم آنر لپ تاپ MagicBook Pro خود را با سیستم عامل ویندوز 10 و پردازنده‌ی اینتل Core i5، در ژانویه 2021، به صورت جهانی عرضه کند.

یکی از مدیران آنر گفته است که با امضای قرارداد بین یک کمپانی آمریکایی و آنر، کمپانی‌های آمریکایی بیشتری در آینده نزدیک به همکاری با ما روی خواهند آورد که این مسئله باعث بهتر شدن مشکلات زنجیره تامین آنر خواهد شد.

آنر سالانه 70 میلیون گوشی به فروش می‌رساند و حالا امیدوار است که با جدا شدن و مستقل شدن از هواوی، بتواند این جایگاه را مجدداً بدست بیاورد.

اخبار مرتبط:

مشخصات اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده‌ی کایرین لو رفت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر