با رشد ارزش سهام ۳۴ میلیارد دلاری، هواوی بازار سهام چین را به تنهایی متحول کرد

huawei.jpg

معرفی گوشی میت ۶۰ پرو منجر به رشد ناگهانی ارزش سهام شرکای تجاری هواوی شده است.

هواوی به نماد پیشرفت درخشان و مستقل چین در صنعت فناوری تبدیل شده و اگرچه این شرکت خصوصی است و در بازار سهام شرکت ندارد، ولی به طور مستقیم تأثیر زیادی بر ارزش سهام تعدادی از شرکت‌های بزرگ چینی داشته و باعث جذابیت بیشتری در بازار معاملات سهام شده است.

همه چیز با معرفی گوشی هواوی میت ۶۰ پرو آغاز شد. این گوشی هوشمند جدید از پردازنده‌ای با تکنولوژی هفت نانومتری چینی بهره می‌برد و توانایی اتصال به شبکه 5G را دارد. در حالی که بازار تلفن‌های همراه به شکل نسبی در حالت رکود قرار دارد، معرفی میت ۶۰ پرو توجه زیادی از کاربران چینی را به خود جلب کرد.

2020-9-huawei

گزارش‌ها نشان می‌دهند که فروش قابل توجه گوشی میت ۶۰ پرو باعث رونق شرکت‌های خرده‌فروشی شده و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ارزش سهام ۳۲ تأمین‌کننده هواوی از زمان عرضه گوشی میت ۶۰ پرو به مجموعه ۳۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، حتی در شرایطی که اکثر شرکت‌ها با افت ارزش سهام مواجه شده‌اند.

هواوی با حمایت قوی دولت چین توانسته است قیمت گوشی میت ۶۰ پرو را در محدوده‌ای مناسب نگه دارد که قیمت آن به میزان کمتری از آیفون و محصولات دیگر است. این موضوع باعث جلب توجه بیشتر کاربران چینی شده است.

چنگ هائو، یکی از مدیران شرکت Zhejiang Feiluo Asset Management، اظهار می‌کند: "هواوی یکی از نقاط روشن بازار چین است و در عین حال باعث افزایش اعتماد مردم به چشم‌انداز کشور شده است."

هواوی در سال‌ها اخیر به مرکز تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین تبدیل شده است. تحریم‌های سخت آمریکا باعث محدود شدن دسترسی هواوی به فناوری‌های جدید و پردازنده‌ها شده و به تنزل شدید فروش محصولات این شرکت در کمترین مدت زمان ممکن منتهی شده است.

huawei-china

کسب‌وکار موبایل هواوی بزرگ‌ترین ضربه را از تحریم‌های آمریکا خورد و این در حالی است که دلیل اصلی تحریم‌ها تجهیزات مخابراتی هواوی بود.

هم‌زمان با تحریم‌های آمریکا، دولت چین حمایت مفصلی از هواوی اعلام کرده و چند سال پس از تحریم‌های آمریکا، هواوی به عنوان نمادی از پیشرفت‌های چین شناخته می‌شود. نام هواوی با عبارت‌هایی نوشته شده که به فارسی معنی "دستاورد چینی" می‌دهند.

معرفی گوشی میت ۶۰ پرو باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران چینی شاد و خرسند شوند و علاوه بر این، ملی‌گرایی چینی در شبکه‌های اجتماعی به شدت افزایش یافته و بسیاری از کاربران از دیگر محصولات خارجی خودداری کرده و ترجیح می‌دهند گوشی‌های هواوی را انتخاب کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر