قانون‌گذاران آمریکا خواستار اقدام فوری علیه هواوی شدند

uhokyhuikyu.JPG

دو نماینده برجسته از حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده به دولت جو بایدن توصیه کرده‌اند که فوراً اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را در برابر شرکت‌های هواوی و SMIC انجام دهد.

این اقدامات به عنوان تحریم‌ها شناخته می‌شوند که برای محدود کردن صادرات تراشه و تجهیزات پیشرفته تراشه‌سازی به چین تصویب شده‌اند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس، و مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب چین، در نامه‌ای که به امضای جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، رسیده است، بیان کرده‌اند که تحریم‌های کنونی علیه صنعت تراشه‌سازی چین باید به‌روزرسانی و مشکلات موجود در آن‌ها برطرف شود. سناتورهای ارشد ایالات متحده تأکید دارند که چین با لغو تحریم‌های آمریکا توانسته است برای پیشرفت خود استفاده کند.

نامه این دو سناتور به دولت بایدن رسیده است در حالی که هواوی در چند هفته گذشته با معرفی گوشی‌های سری Mate 60 با تراشه‌های هفت‌نانومتری و قابلیت اتصال به شبکه 5G، توجه زیادی به خود جلب کرده است. قیمت تراشه‌های جدید هواوی نسبتاً بالا است، اما با حمایت دولت چین، این شرکت توانسته است قیمت گوشی‌های جدید خود را در محدوده قابل قبولی حفظ کند.

مایکل مک‌کال و مایک گالاگر معتقدند که تحریم‌های مصوّب در سال گذشته اقدامات تاریک و مبهمی را نشان می‌دهند و نمی‌توانند به طور کامل نیازها و اهداف نظامی چین در زمینه فناوری را درک کنند.

بر اساس تصریح سناتورهای ارشد ایالات متحده، دولت این کشور باید فوراً اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را در برابر هواوی و SMIC، بزرگترین تراشه‌ساز چین، انجام دهد و همچنین مطالبه کنند که دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی قطع گردد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wionews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر