هواوی: رقبای خارجی در سطح دکتری هستند، ما در سطح مدارس ابتدایی

iooh.jpg

رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی، به تأیید ضعف تراشه‌های چینی پرداخته و ابراز کرده که اولویت باید بر استفاده از قطعات داخلی قرار گیرد.

شو ژی‌جون، که به عنوان رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی فعالیت می‌کند، در مصاحبه با UDN تأکید دارد که استفاده از قطعات محلی در محصولات چینی اهمیت زیادی دارد و حتی اگر این قطعات نسبت به قطعات خارجی کمتر کارآیی داشته باشند، باید در اولویت قرار گیرند.

ژی‌جون این اظهارات را در شرایطی انجام داده که برخی رسانه‌های آمریکایی از نقائص پردازنده کرین 9000S هواوی در مقایسه با پردازنده‌های خارجی انتقاد می‌کنند و به قیمت نسبتاً بالای این پردازنده اشاره می‌کنند. در نگاه اول، استفاده از این پردازنده در گوشی میت ۶۰ پرو به نظر غیرمنطقی می‌آید، اما رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی دیدگاه خود را دارد.

ژی‌جون به واقعیت آگاه است که قطعات چینی نسبت به قطعات خارجی در کارایی کمتری دارند، اما او تأکید دارد: "اگر از قطعات داخلی استفاده نکنیم، فاصله ما نسبت به قطعات خارجی پابرجا خواهد ماند و به‌طور دائمی رقبا را پشت‌سر خواهیم گذاشت."

راه‌اندازی میت ۶۰ پرو، که دو هفته پیش انجام شد، واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. از یک طرف، قیمت مناسب‌تر این گوشی نسبت به آیفون، ساکنان چین را به خرید گوشی‌های هواوی ترغیب کرده و از سوی دیگر، نمایندگان مجلس آمریکا انتقاد کرده‌اند و اظهار می‌کنند که تولید پردازنده‌های هفت نانومتری توسط هواوی نقض تحریم‌هاست و باید اقدامات سخت‌تری علیه این شرکت انجام شود.

تولید پردازنده‌های هفت نانومتری به عنوان یک پیشرفت بزرگ در چین تلقی می‌شود، اما باید به‌یاد داشت که تراشه‌سازان چین تاکنون با TSMC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی جهان، رقابت می‌کنند. در حال حاضر، TSMC در حال تولید پردازنده‌های سه نانومتری با کارایی بالاست.

رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی تأکید دارد که قطعات چینی و خارجی را به‌طور واضح مقایسه می‌کند و به قطعات داخلی چین اشاره می‌کند. او رقبای خارجی را با داشتن تخصص‌های مدرک دکتری تشبیه می‌کند و معتقد است که توسعه زیرساخت‌های فناوری در چین باید ادامه یابد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: money.udn

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر