هواوی با سرمایه‌گذاری ۱.۶۶ میلیارد دلاری به دنبال تقویت استقلال خود است

Huawei chip

هواوی به منظور تقویت استقلال خود در صنعت پردازنده، سرمایه‌گذاری ۱.۶۶ میلیارد دلاری انجام خواهد داد تا بتواند قدرت نمایی خود را در مقابل آمریکا به رخ بکشد.

بر اساس گزارش Nikkei Asia، این شرکت در حال ایجاد تاسیسات بزرگ تحقیق و توسعه متمرکز بر صنعت نیمه‌هادی در شانگهای است و برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری ۱.۶۶ میلیارد دلاری دارد.

هدف اصلی این اقدام، کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی است و به نظر می‌رسد هواوی در حال جذب استعدادهای برجسته است تا به رشد خود تسریع ببخشد.

هواوی بسته‌های پاداش پرسودی ارائه می‌دهد که دو برابر شرکت‌های دیگر محسوب می‌شود و گفته می‌شود که از مهندسان با تجربه‌ای که از شرکت‌های پیشرو در این صنعت استخدام کرده است، بهره می‌برد.

 

huawei-logo-red-white-high-653b8192011b4c823262581c
-

اما طبق گفته‌ی یک مهندس ناشناس، محیط کار در هواوی بسیار سخت است و زمان کاری بدون وقفه و شش روز در هفته حساب می‌شود. این فشار کاری ممکن است باعث خستگی و استرس در کارمندان شود، به طوری که برخی نمی‌توانند سه سال ارتباط کاری با این شرکت را حفظ کنند.

در حال حاضر، هواوی برای پردازنده‌ی خود با نام کرین پنج نانومتری به SMIC اعتماد دارد و انتظار می‌رود که تراشه‌های این پردازنده در انتهای سال جاری به بازار عرضه شود. همچنین، SMIC در حال توسعه پردازنده‌های سه نانومتری برای هواوی است. به نظر می‌رسد که SMIC حداقل تا زمانی که تسهیلات تحقیق و توسعه‌ی هواوی به ظرفیت کامل برسد، شریک حیاتی هواوی باقی خواهد ماند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

 

 

منبع خبر: asia.nikkei

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر