هواوی برای رقابت با ChatGPT مدل هوش مصنوعی خود را با نام PanGu Chat را ارائه می‌کند

jhlj;j;.JPG

هواوی در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی چت‌بات خود با نام "PanGu Chat" است، که مستقیماً با ChatGPT رقابت خواهد کرد. شرکت چینی برنامه‌ریزی رسمی راه‌اندازی مدل خود را برای کنفرانس توسعه‌دهندگان Huawei Cloud در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیرماه) برگزار خواهد کرد.

مدل PanGu Chat هواوی دارای توانایی و قابلیت‌های بسیاری است. این مدل توسط فریمورک MindSpore هواوی توسعه یافته است و دارای 1.085 تریلیون پارامتر می‌باشد. با این حال، از نظر توانایی در مکالمه، مدل PanGu Chat قابل مقایسه با مدل GPT-3.5 است. علاوه بر این، این چت‌بات به عنوان یک افزونه برای مدل PanGu هواوی شناخته می‌شود که در سال 2021 معرفی شده و در سال 2022 به نسخه 2.0 ارتقا یافته است. مدل PanGu شامل ماژول‌هایی برای NLP، CV، مدل‌های محاسباتی چندوجهی و علمی می‌شود.

Hawei-ChatGPT-1024x638.jpg.webp
-

مدل PanGu NLP از معماری رمزگذار-رمزگشا بهره می‌برد که امکان ترکیب قابلیت‌های درک و تولید را برای انعطاف‌پذیری بیشتر در سیستم‌های مختلف فراهم می‌کند. این مدل قابل تنظیم است و با استفاده از حداقل داده و پارامترهای قابل یادگیری، مناسب برای استقرار در برنامه‌هایی مانند تجزیه‌و‌تحلیل عمومی و بازاریابی هوشمند است.

PanGu CV به عنوان بزرگ‌ترین مدل در صنعت شناخته می‌شود و قادر است به استخراج داده‌ها بر اساس تقاضا پاسخ دهد. این مدل نیز در بازرسی هوشمند و لجستیک هوشمند کاربرد دارد.

مدل دیگر PanGu هواوی برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا با دقت بالا طراحی شده است و از روش‌های هواشناسی سنتی فوقیت دارد. همچنین این سیستم از ساختارها و الگوریتم‌های نوآورانه برای کاهش خطاها در پیش‌بینی مسیر طوفان استفاده می‌کند.

برای آموزش مدل PanGu از بیش از 2000 تراشه Ascend 910 استفاده می‌شود و این فرایند بیش از دو ماه طول می‌کشد. هواوی سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی، ازجمله 4000 کارت GPU/TPU و حدود 135 میلیون دلار را در طول سه سال برای پشتیبانی از توسعه این مدل انجام داده است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند مدل PanGu هواوی با قدرت محاسباتی و استعداد قابل‌توجه خود، خیلی سریع می‌تواند به‌عنوان مدل پیشروی چین خودش را تثبیت کند. انتظار می‌رود اکوسیستم PanGu رشد سریعی را تجربه کند که این امر به نفع شرکت‌های اکوسیستم هواوی خواهد بود و صنایع مختلفی را با قابلیت‌های پیشرفته خود توانمند خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GizmoChina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر