به منظور رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، گوگل درحال تغییر نتایج جستجو می‌باشد

dfdss.jpg

در سال‌های اخیر، اتحادیه اروپا قوانینی را تدوین کرده است تا شرکت‌های فناوری را موظف به اتخاذ تدابیر مسئولانه و منصفانه در فعالیت‌های خود نماید.

این تلاش به‌ویژه در جهت بهبود رقابت در بازار صورت گرفته و یکی از نتایج آن، افزودن پورت USB-C به گوشی‌های آیفون بود. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا نیز نمونه‌ای دیگر از این تلاش‌هاست که در مارس 2024 به اجرا خواهد رفت. گوگل اعلام کرده است که برای رعایت این قانون، در حال انجام تغییراتی در برخی از خدمات محبوب خود می‌باشد، از جمله موتور جستجو و سیستم‌عامل اندروید.

گوگل اظهار کرده است که یکی از تغییرات اصلی این مجموعه تغییرات به نمایش نتایج جستجو برای کاربران اروپایی مرتبط خواهد بود. این شرکت توضیح داده است که در هفته‌های آینده، تغییراتی در صفحه نتایج جستجو برای کاربران اروپایی آزمایش خواهد شد. این تغییرات با افزودن اطلاعات بیشتر به صفحه جستجو، امکان مقایسه قیمت‌ها بر روی سایت‌های مختلف را برای کاربران در زمان خرید، ممکن می‌سازد. همچنین، افزودن میانبرهای جدیدی به منظور اصلاح جستجو و کمک به کاربران در دستیابی به اطلاعات موردنظر آن‌ها اعلام شده است.

Google-DMA-1

به علاوه، گوگل اعلام کرده است که به دلیل پیروی از دستورالعمل DMA و اجرای تغییرات، مجبور است سرویس Google Flights را از نتایج جستجو حذف کند.

تغییرات دیگر گوگل نیز شامل امکان انتخاب موتور جستجوی پیش‌فرض برای کاربران اندرویدی اتحادیه اروپا خواهد بود. این امکان همچنین برای نسخه‌های دسکتاپ و مرورگر کروم بر روی دستگاه‌های دیگر مانند آیفون و آیپد نیز فراهم خواهد شد.

در حال حاضر، گوگل اطلاعات جستجوی کاربران را با سایر خدمات خود به اشتراک می‌گذارد، اما به دلیل رعایت قانون DMA، در آینده اطلاعیه‌ای به کاربران اروپایی ارائه خواهد شد تا نظر آن‌ها را درباره به‌اشتراک‌گذاری داده‌های خود با سرویس‌های دیگر گوگل بپرسد. گوگل همچنین اشاره کرده است که قطع ارتباط بین سرویس‌های آن ممکن است باعث محدودیت یا از دست رفتن برخی ویژگی‌ها شود.

در پایان، گوگل قصد دارد API قابلیت انتقال داده برای توسعه‌دهندگان را معرفی کند تا آن‌ها را در انتقال داده‌های خود به برنامه یا سرویس شخص ثالث حمایت کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: blog.google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر