جک دورسی: دولت هند تهدید به فیلترینگ و دستگیری کارمندان شرکت توییتر کرده بود

لبتلانعم.JPG

جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر، ادعا کرده است که دولت هند از شرکت خواسته است اطلاعات کشاورزان معترض را ارائه دهد و تهدید کرده است که در صورت عدم اجرای درخواست، پلتفرم را مسدود خواهد کرد؛ با این وجود، دولت هند این اتهام را رد کرده و آن را دروغ خوانده است.

بنا به گزارش رویترز، جک دورسی که در سال 2021 توییتر را ترک کرد، اخیراً بیان داشته است که هند این شبکه اجتماعی را تهدید به مسدودسازی و حتی حمله به منازل کارکنان آن کرده بود تا توییتر را به اجرای خواسته‌های خود وادار سازد.

دورسی در گفتگو با کانال یوتوب Breaking Points می‌گوید: «نگرش آن‌ها این‌طور بود که: ما دسترسی به توییتر را در هند قطع می‌کنیم. این بازار برای ما بسیار بزرگ است: به منازل کارکنانتان حمله می‌کنیم. واقعاً هم این کار را انجام دادند؛ این در حالی است که هند یک کشور دموکراتیک محسوب می‌شود.»

دولت هند ادعای مدیرعامل سابق توییتر را رد می‌کند


اما راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری اطلاعات هند، با رد این اظهارات می‌گوید که ادعای دورسی کاملاً دروغ است: «هیچ‌کسی زندانی نشد و دسترسی به توییتر هم قطع نشد. توییتر در دوران دورسی با مشکل عدم پذیرش حاکمیت قانونی هند مواجه بود.»

Twitter-CEO-Jack-Dorsey-1024x536.jpg.webp
-

گفتگوی جدید دورسی باعث بروز واکنش‌هایی شده است، چرا که معمولاً مقامات شرکت‌های فناوری به‌صورت عمومی به دولت هند انتقاد نمی‌کنند. برخی از مقامات ارشد در این کشور، از سخنان مدیرعامل سابق توییتر انتقاد کرده و رویکرد این شبکه اجتماعی در برخورد با اطلاعات نادرست را نامناسب دانسته‌اند. با این حال، بسیاری از قانون‌گذاران اپوزیسیون هند، دولت این کشور را به سرکوب صدای کشاورزان معترض در سال‌های 2020 و 2021 متهم کرده‌اند.

بنیان‌گذار توییتر مدعی است که بسیاری از درخواست‌های حذف محتوا در مدت اعتراضات کشاورزان، به خاطر انتشار محتوایی توسط خبرنگاران بود که در انتقاد از دولت، این مطالب را منتشر می‌کردند.

در این مصاحبه، دورسی به رویکردهای مشابه دولت‌های ترکیه و نیجریه اشاره کرده است. وی گفته است که این کشورها هم در برخی مواقع دسترسی به توییتر را محدود کرده بودند، اما بعدها شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

گزارشی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد، علیرغم تأکید ایلان ماسک بر آزادی بیان، او نیز به خواسته‌های دولت‌ها برای سانسور محتوا پاسخ داده و در واقع نرخ سانسور در دوران حضور او بیشتر شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر