نام‌گذاری پیچیده اینتل، خریداران پردازنده‌های نسل ۱۴ را سردرگم می‌کند

لبتلاتنلانلنغلنعن.JPG

اینتل پردازنده‌های نسل ۱۴ را در دو خانواده جدید، یعنی "میتیور لیک" و "رپتور لیک رفرش" عرضه می‌کند.

اینتل به‌طور رسمی اعلام کرده است که وجود مدل تقویت‌شده پردازنده‌های خانواده "رپتور لیک" نسل ۱۳ را تأیید می‌کند. همچنین، این شرکت اعلام کرده است که پردازنده‌های لپ‌تاپ از خانواده "میتیور لیک" نسل ۱۴ با نامگذاری جدید Core 3، Core 5، Core 7 و Core 9 عرضه خواهند شد.

اینتل پردازنده‌های نسل ۱۴ را با طراحی‌های کاملاً جدید و همچنین محصولاتی بر پایه نسل ۱۳ تولید می‌کند و از دو روش نامگذاری Core و Core i برای تمایز آن‌ها استفاده می‌کند.

intel-new-14th-gen-branding-one-64959ce4bd083999604023c4.webp
-

با توجه به گزارش ویدیوکاردز، اینتل برای سری Meteor Lake و Raptor Lake U Refresh از نامگذاری Core استفاده می‌کند، در حالی که در سری Raptor Lake-S Refresh و Raptor Lake-HX Refresh به نامگذاری قدیمی Core i می‌پردازد.

بنابراین، پردازنده‌های Core Ultra 5/7/9 برای میتیور لیک، پردازنده‌های Core 3/5/7 برای رپتور لیک U رفرش، پردازنده‌های 14th Gen Core i Mobile برای رپتور لیک HX رفرش و پردازنده‌های 14th Gen Core i Desktop برای رپتور لیک S رفرش خواهند بود.

تأیید رپتور لیک رفرش به اهمیتی ویژه دست می‌دهد؛ زیرا اینتل عملاً اعلام کرده است که قصد عرضه میتیور لیک برای دسکتاپ را ندارد. این سری محدود به لپ‌تاپ‌ها خواهد بود و اینتل تمایل دارد رپتور لیک رفرش را به عنوان پردازنده نسل ۱۴ برای دسکتاپ معرفی کند.

intel-new-14th-gen-branding-two-64959ce5bd083999604023c6.webp
-

تفاوت اصلی در نامگذاری سری میتیور لیک و رپتور لیک U رفرش به نام Core Ultra بازمی‌گردد، در حالی که هر دو خانواده به محصولات نسل ۱۴ اینتل تعلق دارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر