پردازنده نسل یازدهمی Intel Core i7-11700K در گیک بنچ 5 رؤیت شد

Untitled-1.jpg

این احتمال وجود دارد که پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i7-11700K که به‌تازگی در گیک بنچ 5 دیده شده است، از سری راکت لیک باشد و با هشت هسته و ۱۶ ترد همراه خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i7-11700K که به‌تازگی در گیک بنچ 5 دیده شده است، از سری راکت لیک باشد و با هشت هسته و ۱۶ ترد همراه شود.

در توییت رسانه معتبر Leakbench که به نقل تامز هاردور نوشته شده است، پردازنده‌ی که به تازگی اطلاعاتی راجع به آن در گیک‌بنچ 5 نوشته شده است و مورد بررسی قرار گرفته نسبت به نسل قبلی خود یعنی پردازنده Core i7-11700K بهبودهای بسیار مناسبی را دریافت کرده‌ است.

در امتیازاتی که در بخش‌های مختلف به این پردازنده داده‌ شده است، در بخش تک هسته‌ای شاهد امتیاز ۱۸۰۷ هستیم و در بخش رمزنگاری نیز امتیاز 5423 را مشاهده می‌کنیم. آن‌طور که گیک بنچ نشان می‌دهد، امتیاز چندهسته‌ای پردازنده Core i7-11700K برابربا ۱۰,۶۷۳ است.

اگر بخواهیم این پردازنده را با AMD Ryzen 9 5950X مقایسه کنیم، امتیاز 1713 را در بخش تک هسته‌ای می‌بینیم که بیشترین امتیاز در این بخش است. به همین دلیل به این موضوع پی‌ می‌بریم که این پردازنده از خانواده راکت لیک است، که معرفی خواهد شد. این چیپست پردازش‌های تک ‌تردی را تقریبا ۵٫۵ درصد سریع‌تر انجام می‌دهد.

یکی از نکات قابل تامل در رابطه با امتیازات، استفاده گیک بنچ از AVX-512 است که همین موضوع باعث می‌شود امتیاز تراشه‌های جدید اینتل کمی بیشتر از حالت عادی باشد؛ چرا که تمامی پردازنده‌هایی که از خانواده راکت‌لیک هستند از AVX-512 پشتیبانی می‌کنند. همانگونه که در بالا گفته شد این اختلاف 5/5 درصدی که پردازنده Intel Core i7-11700K نسبت به تراشه کمپانی AMD به ثبت رسانده، صرفا به معنی سرعت بیشتر تراشه اینتل در دنیای واقعی نیست؛ چراکه این اختلاف به دلیل استفاده از AVX-512 است که باعث این موضوع شده است. در نظر داشته باشید که امتیاز تک ‌تردیِ این‌چنینی تا حدی اهمیت دارد اما فعلا اپلیکیشنی وجود ندارد که از AVX-512 استفاده کند.

در مقایسه‌ای دیگر که در بخش چند تردی (Multi-Threaded) انجام شده است؛ پردازنده AMD دست خود را به عنوان برنده بالا برده و پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای 5950X در این بخش امتیاز ۱۴,۴۷۱ را کسب کرده است؛ با این توصیف‌ها در گیک‌بنچ منتشر شده از پردازنده اینتل i7-11700K، امتیاز در بخش چندتردی ۱۰,۶۷۳ به ثبت رسیده است.

بنابر گفته‌های رسانه‌های مختلف پردازنده Intel Core i7-11700K به پردازنده‌ هشت هسته‌ای و ۱۶ ترد خواهد بود و وظایف مختلف را با سرعت کلاک پایه ۳٫۶ گیگاهرتز و بوست ۴٫۸ گیگاهرتز پردازش می‌کند. در مصرف برق این پردازنده، پر مصرف است و انرژی بیشتری از تراشه‌های هفت نانومتری ای ام دی استفاده خواهد کرد؛ پردازنده Core i7-11700K تراشه‌ای ۱۴ نانومتری خواهد بود. گفته می‌شود که تراشه‌های سری راکت لیک در سه‌ماهه اول سال 2021 راهی بازار خواهند شد.

اخبار مرتبط:

پردازنده اقتصادی Core i3-10100F اینتل برای گیمرها معرفی شد


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .tomshardware

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر