توافق میلیاردی اینتل با دولت ایالات متحده برای تولید میکروچیپ‌ها مخصوص ارتش

intel.jpg

گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت اینتل به عنوان گزینه اصلی برای امضای یک توافق چند میلیارد دلاری با دولت آمریکا جهت ایجاد یک "حصار امن" انتخاب شده است.

این حصار امن برای تولید میکروچیپ‌ها به منظور استفاده در ارتش ایالات متحده تأسیس می‌شود. این توافق جزو قانون چیپ‌ها و علم محسوب می‌شود که تصویب شده و مبلغ حدودی 53 میلیارد دلار را برای تحقیق، توسعه و تولید نیمه‌هادی‌ها در ایالات متحده اختصاص داده است.

به عبارت منابع و به نقل از وال استریت ژورنال، این توافق هنوز در مرحله مذاکره قرار دارد و نهایی نشده است. مقامات وزارت بازرگانی، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و وزارت دفاع در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت اینتل هستند. اگرچه گزارش‌ها نشان می‌دهند که "سازندگان تراشه‌های رقیب و برخی قانون‌گذاران" نگران می‌باشند که این توافق می‌تواند به شرکت اینتل یک مزیت نامنصفانه ارائه دهد.

تاکنون، سه سناتور برجسته ایالات متحده نگرانی‌های خود را نسبت به این توافق اعلام کرده‌اند و از حکومت خواسته‌اند که توضیحاتی در مورد اختصاص مبلغ چنین عظیمی به یک تولید کننده منفرد میکروچیپ‌ها که به طور اختصاصی برای نیروهای مسلح تولید می‌شوند، ارائه دهد. این نگرانی‌ها به تنظیم تأمین مالی برای پروژه‌های دیگر که به توسعه یک پایگاه تأمین داخلی متنوع از نیمه‌هادی‌ها برای صنعت دفاعی کمک می‌نمایند.

GettyImages

به عنوان مثال، سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا از اهمیت این سرمایه‌گذاری در تأمین امنیت نظامی آمریکا و جلوگیری از جاسوسی احتمالی توسط دولت‌های خارجی خبر داده و معتقد است که این پول به خوبی صرف خواهد شد. او همچنین تأکید کرده که عدم تأمین مالی در لحظات آخر می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

در صورت انجام این توافق، ایجاد تأسیسات تولیدی جدید در مجموعه کارخانه فعلی شرکت اینتل در آریزونا پیش‌بینی می‌شود و تخمین می‌شود که هزینه آن میان 3 تا 4 میلیارد دلار خواهد بود. این منابع مالی از مبلغ تقریبی 39 میلیارد دلار که به عنوان کمک‌ها و یارانه‌های تولیدی تحت قانون چیپ‌ها در نظر گرفته شده است، تأمین خواهند شد. این قانون به کاهش وابستگی آمریکا به واردات میکروچیپ‌ها برای کاربردهای نظامی می‌پردازد. بیشتر میکروچیپ‌های مورد استفاده در این کاربردها از کشور تایوان وارد می‌شوند و این کشور در حال حاضر تحت تهدید تجاوز و حمله از سوی چین قرار دارد.

این اقدام به تقویت امنیت ملی، حفظ استقلال فناوری کشور و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد. همچنین، این می‌تواند وابستگی به واردات را کاهش داده و درآمد ملی را افزایش دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techspot

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر